Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cicero jako tvůrce didaktického textu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10472770" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10472770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cNyy13chl2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cNyy13chl2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cicero jako tvůrce didaktického textu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek zkoumá Ciceronovo dílo Partitiones oratoriae z hlediska moderní teorie učebnic, konkrétně z pohledu tzv. &quot;learning potentiality&quot; Představuje se zde série 36 komponentů, pomocí nichž se learning potentiality edukačního média hodnotí. Příspěvek obsahuje výběr výňatků, které tyto komponenty reprezentují. V některých případech je nutno definici těchto komponentů upravit, aby odpovídaly specifikům antického textu. Výsledkem pozorování je zjištění, že Ciceronův text, třebaže v mnoha ohledech nesrovnatelný s texty moderních učebnic, dosahuje srovnatelných výsledků jako některé moderní etablované učebnice.

  • Název v anglickém jazyce

    Cicero as the Author of a Didactic Text

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines Cicero&apos;s Partitiones oratoriae from the perspective of modern textbook theory, specifically from the perspective of the so-called &quot;learning potentiality&quot;. It presents a series of 36 components, by means of which the learning potentiality of an educational medium is evaluated. The paper includes a selection of excerpts that represent these components. In some cases, the definition of components has to be modified to fit the specificities of the ancient text. In the end, it turns out that Cicero&apos;s text achieves comparable results to some modern established textbooks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

    1804-2171

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    3-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus