Cicero jako tvůrce didaktického textu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10472770" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10472770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cNyy13chl2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cNyy13chl2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cicero jako tvůrce didaktického textu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek zkoumá Ciceronovo dílo Partitiones oratoriae z hlediska moderní teorie učebnic, konkrétně z pohledu tzv. "learning potentiality" Představuje se zde série 36 komponentů, pomocí nichž se learning potentiality edukačního média hodnotí. Příspěvek obsahuje výběr výňatků, které tyto komponenty reprezentují. V některých případech je nutno definici těchto komponentů upravit, aby odpovídaly specifikům antického textu. Výsledkem pozorování je zjištění, že Ciceronův text, třebaže v mnoha ohledech nesrovnatelný s texty moderních učebnic, dosahuje srovnatelných výsledků jako některé moderní etablované učebnice.
Název v anglickém jazyce
Cicero as the Author of a Didactic Text
Popis výsledku anglicky
The paper examines Cicero's Partitiones oratoriae from the perspective of modern textbook theory, specifically from the perspective of the so-called "learning potentiality". It presents a series of 36 components, by means of which the learning potentiality of an educational medium is evaluated. The paper includes a selection of excerpts that represent these components. In some cases, the definition of components has to be modified to fit the specificities of the ancient text. In the end, it turns out that Cicero's text achieves comparable results to some modern established textbooks.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cizí jazyky
ISSN
1210-0811
e-ISSN
1804-2171
Svazek periodika
67
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
3-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—