Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vlastivědných (dějepisných) učebnic pro 1. stupeň ZŠ po kurikulární reformě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801O5A" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801O5A - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza vlastivědných (dějepisných) učebnic pro 1. stupeň ZŠ po kurikulární reformě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace výzkumně reflektuje (komparuje) vlastivědné učebnice pro historickou část vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět vydaných v rámci kurikulární reformy na počátku 21. století, a to z několika vybraných hledisek - analyzuje didaktickou obtížnost, vzdělávací obsah, obrazové komponenty, obtížnost textu a učební úlohy. Na základě výzkumných zjištění byla také formulována doporučení pro pedagogickou praxi s cílem napomoci učitelům při výběru potencionálně vhodné učebnice.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of primary school history textbooks after curriculum reform

  • Popis výsledku anglicky

    This publication deals with primary school history textbooks, specifically for education in the area of the People and their World and the subject matter of People and Time from various perspectives (analysis of didactic difficulty, subject matter - text and pictures, text difficulty and learning tasks). We researched 11 history textbooks from six Czech publishers that published complete sets of textbooks for the aforementioned field of education. Based on research findings, there have also been formulated recommendation for pedagogical practice to help teachers to choose a potentially appropriate textbook.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-945-5

  • Počet stran knihy

    272

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy