Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učebnice přírodovědy pohledem pedagogického výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501CYZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501CYZ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učebnice přírodovědy pohledem pedagogického výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zabývá výzkumem přírodovědných učebnic pro 1. stupeň základní školy. Výzkumně reflektujeme 15 současných učebnic přírodovědy od 6 různých nakladatelství, které deklarují zpracování dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.Zaměřujeme se na didaktickou vybavenost učebnic, analyzujeme jejich obsahovou stránku (obrazové komponenty, tematickou strukturu, sémantickou a syntaktickou obtížnost). Zjišťujeme názory učitelů primární školy na přírodovědnou učebnici a zkoumáme účel jejich užití. Součástí publikace je také výzkumné šetření sledující názory žáků 4. a 5. ročníku základní školy na učebnici přírodovědy, kterou používají.

  • Název v anglickém jazyce

    Elementary science textbooks from pedagogic research point of view

  • Popis výsledku anglicky

    The publication focuses on research of the science textbooks for first grade of primary school. We reflect from research point of view the 15contemporary textbooks published by 6 different publishers, which declare processing according to the Framework educational programme for primary education. We focus on didactic facilities in this textbooks, analyze its subject matter (image component, thematic structure, semantic and syntactic difficulty). We inquire the views of primary school teachers on elementary science textbook and investigate how they use it. The part of the publication is also research of the views of pupils 4th and 5th grade at elementary school on science textbook, which they use.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-687-4

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy