Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Média" v antice a hledání pravdy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10473845" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10473845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=g4pcxcPGL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=g4pcxcPGL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Média" v antice a hledání pravdy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mediální výchova na středních školách by podle RVP G měla kromě jiného nabízet &quot;základní poznatky o roli médií ve společnosti a jejích dějinách&quot;. Je totiž velmi důležité, aby si žáci uvědomili, že obtíže spojené s hodnocením informací zprostředkovaných třetí stranou měli lidé i v minulých obdobích (třebaže v nesrovnatelně menší míře) a že i v minulosti bylo třeba alespoň elementární &quot;mediální gramotnosti&quot; (a k ní přidružené gramotnosti čtenářské), aby práce s informacemi byla náležitá a nedocházelo k manipulaci a škodlivé propagandě. Již ve starověkém Římě existovaly &quot;noviny&quot; (tzv. Acta - populi, diurna apod.), hlasatelé i &quot;sociální média&quot; (např. nápisy v Pompejích ad.). Zmínky o tom, že je třeba myslet &quot;vlastní hlavou&quot; a zprávy a informace kriticky zkoumat, potom zachycuje i celá řada antických řeckých a římských spisovatelů a myslitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    "Media" in Antiquity and the Search for Truth

  • Popis výsledku anglicky

    According to the RVP G, media education in secondary schools should, among other things, offer &quot;basic knowledge about the role of the media in society and its history&quot;. It is very important for pupils to realise that the difficulties associated with evaluating third-party information were also experienced by people in past eras (albeit to an incomparably lesser extent) and that at least elementary &apos;media literacy&apos; (and the associated literacy of reading) was necessary in the past in order to work properly with information and avoid manipulation and harmful propaganda. Already in ancient Rome there were &quot;newspapers&quot; (so-called Acta - populi, diurna, etc.), newscasters and &quot;social media&quot; (e.g. the inscriptions in Pompeii, etc.). References to the need to think &quot;with one&apos;s own head&quot; and to examine news and information critically are then captured by a number of ancient Greek and Roman writers and thinkers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragogika

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    32-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus