Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

„Média“ v antice.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00362670" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00362670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    „Média“ v antice.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mediální výchova na středních školách by podle RVP G měla kromě jiného nabízet "základní poznatky o roli médií ve společnosti a jejích dějinách". Je totiž velmi důležité, aby si žáci uvědomili, že obtíže spojené s hodnocením informací zprostředkovaných třetí stranou měli lidé i v minulých obdobích (třebaže v nesrovnatelně menší míře) a že i v minulosti bylo třeba alespoň elementární "mediální gramotnosti" (a k ní přidružené gramotnosti čtenářské), aby práce s informacemi byla náležitá a nedocházelo k manipulaci a škodlivé propagandě. Již ve starověkém Římě existovaly "noviny" (tzv. Acta - populi, diurna apod.), hlasatelé i "sociální média" (např. nápisy v Pompejích ad.). Zmínky o tom, že je třeba myslet "vlastní hlavou" a zprávy a informace kriticky zkoumat, potom zachycuje i celá řada antických řeckých a římských spisovatelů a myslitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Media in Ancient Times

  • Popis výsledku anglicky

    According to RVP G, media education at grammar schools should offer "basic knowledge about the role of the media in society and its history". It is very important for the pupils to realize that difficulties connected with the evaluation of information mediated by a third party were also experienced by people in past periods. Already in ancient Rome there were "newspapers" (the so-called Acta - populi, diurna, etc.), announcers and "social media" (eg inscriptions in Pompeii, etc.).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů