Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney a odolnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10476713" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10476713 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Bqk2rllOrJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Bqk2rllOrJ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney a odolnost
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá tématem pěstování odolnosti dětí ve školním prostředí z perspektivy organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney. Jedná se o komunitní přístup ke vzdělávání v podobné formě, kterou aplikovala loretánská sestra Cyril Mooney ve škole Loreto Sealdah v Kalkatě a kterou se inspiruje česká organizace HVCM (www.hvcm.cz) s ohledem na český vzdělávací kontext. Přístup stojí vedle nekonkurenčního nastavení vztahů ve škole i na dalších principech. Jsou jimi hodnotová vize, kterou škola komunikuje směrem k rodičům i žákům, podpora osobnostního růstu učitelů, participativní management, vrstevnické učení, systematická hodnotová výchova (např. formou samostatného předmětu), vyvážené hodnocení akademického výkonu a práce pro komunitu a v neposlední řadě propojení školy s okolním světem. Každý z těchto prvků posiluje odolnost žáků, protože akcentuje rozvoj charakteru ruku v ruce s adekvátními nároky v oblasti učení.
Název v anglickém jazyce
Cyril Mooney Values Education and Resilience
Popis výsledku anglicky
The article deals with the topic of children's resilience in the school environment from the perspective of the organization Cyril Mooney Value Education. It is a community approach to education in the form applied by Sister Cyril Mooney at the Loreto Sealdah School in Calcutta and inspired by the Czech organization HVCM (www.hvcm.cz) with regard to the Czech educational context. In addition to the non-competitive setting of relations, it also rests on other principles. They are the value vision that the school communicates to parents and pupils, support for the personal growth of teachers, participative management, peer learning, systematic value education (e.g. in the form of a separate subject), balanced assessment of academic performance and work for the community, and last but not least, the connection of the school with the surrounding world. Each of these elements enhances student resilience as it emphasizes character development hand-in-hand with adequate learning demands.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů