Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney a odolnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10476713" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10476713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Bqk2rllOrJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Bqk2rllOrJ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney a odolnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá tématem pěstování odolnosti dětí ve školním prostředí z perspektivy organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney. Jedná se o komunitní přístup ke vzdělávání v podobné formě, kterou aplikovala loretánská sestra Cyril Mooney ve škole Loreto Sealdah v Kalkatě a kterou se inspiruje česká organizace HVCM (www.hvcm.cz) s ohledem na český vzdělávací kontext. Přístup stojí vedle nekonkurenčního nastavení vztahů ve škole i na dalších principech. Jsou jimi hodnotová vize, kterou škola komunikuje směrem k rodičům i žákům, podpora osobnostního růstu učitelů, participativní management, vrstevnické učení, systematická hodnotová výchova (např. formou samostatného předmětu), vyvážené hodnocení akademického výkonu a práce pro komunitu a v neposlední řadě propojení školy s okolním světem. Každý z těchto prvků posiluje odolnost žáků, protože akcentuje rozvoj charakteru ruku v ruce s adekvátními nároky v oblasti učení.

  • Název v anglickém jazyce

    Cyril Mooney Values Education and Resilience

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the topic of children&apos;s resilience in the school environment from the perspective of the organization Cyril Mooney Value Education. It is a community approach to education in the form applied by Sister Cyril Mooney at the Loreto Sealdah School in Calcutta and inspired by the Czech organization HVCM (www.hvcm.cz) with regard to the Czech educational context. In addition to the non-competitive setting of relations, it also rests on other principles. They are the value vision that the school communicates to parents and pupils, support for the personal growth of teachers, participative management, peer learning, systematic value education (e.g. in the form of a separate subject), balanced assessment of academic performance and work for the community, and last but not least, the connection of the school with the surrounding world. Each of these elements enhances student resilience as it emphasizes character development hand-in-hand with adequate learning demands.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů