Utváření hodnot v průběhu edukačního procesu ukrajinskými a českými učiteli
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589389" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Utváření hodnot v průběhu edukačního procesu ukrajinskými a českými učiteli
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je objasnit téma hodnot v prostředí ukrajinské a české školy. Cílem výzkumu je komparovat naplňování zvolených funkcí školy v ukrajinském a českém vzdělávacím systému a zjistit, jaké hodnoty ukrajinští a čeští učitelé v průběhu vzdělávání u svých žáků formují. Pro výzkumné šetření byl použit kvalitativní design a jako metoda byl zvolen polo-strukturovaný rozhovor s respondenty. Výsledkem výzkumného šetření jsou zjištění o hodnotách utvářených učiteli obou vzdělávacích systémů v rámci čtyř srovnávaných funkcí školy. Příspěvek je součástí širší, zkoumané problematiky, v níž se věnujeme hodnotě vzdělání u ukrajinských žáků v české škole.
Název v anglickém jazyce
Formation of Values in the Educational Process by the Ukrainian and Czech Teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to clarify the topic of values in the environment of the Ukrainian and Czech schools. The aim of the research is to compare the fulfillment of chosen functions of school in the Ukrainian and Czech educational system and to find out what values Ukrainian and Czech teachers form at their pupils during education. A qualitative design was used for the research, and a semi-structured interview with respondents was chosen as a method. The result of research is the finding what values are handed over from teachers of both educational systems within the four compared functions of the school. The paper is a part of wider, researched issue in which we focus on the value of education among Ukrainian pupils in the Czech school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti
ISBN
978-80-244-5408-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
135-149
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—