Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Methods in Primary Education from Pupil's Point of View

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003975" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Methods in Primary Education from Pupil's Point of View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is the result of a broader quantitative survey regarding the knowledge of teaching methods in terms of the different actors (teachers, pupils, parents) in the educational process in primary education. Teaching methods are among the basic educational categories. They can be defined as a structured system of teaching activities of a teacher and learning activities of a pupil, which aims to achieve educational goals. The aim of this paper is to describe and analyse how pupils in the Czech Republic perceive the use of teaching methods in practice, what strengths and weaknesses they can see in teaching methods and how they perceive the overall educational process. The research was conducted on the subjects of Geography and History. With regard to the objective of the research, a questionnaire was chosen as the basic research method. The research sample was made up of pupils of the fourth and fifth grades of a primary school

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Methods in Primary Education from Pupil's Point of View

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is the result of a broader quantitative survey regarding the knowledge of teaching methods in terms of the different actors (teachers, pupils, parents) in the educational process in primary education. Teaching methods are among the basic educational categories. They can be defined as a structured system of teaching activities of a teacher and learning activities of a pupil, which aims to achieve educational goals. The aim of this paper is to describe and analyse how pupils in the Czech Republic perceive the use of teaching methods in practice, what strengths and weaknesses they can see in teaching methods and how they perceive the overall educational process. The research was conducted on the subjects of Geography and History. With regard to the objective of the research, a questionnaire was chosen as the basic research method. The research sample was made up of pupils of the fourth and fifth grades of a primary school

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference of education, research and innovation (ICERI 2015)

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    3086-3090

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville, SPAIN

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000377304003022