Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching methods in primary education from the parent's point of view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003974" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching methods in primary education from the parent's point of view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Parents are often engaged in co-operation with the school, in many cases however, schools do not know the opinion of parents regarding the way of education. Taking into account great subjectivity of the respondents' answers, we decided to find out how parents of pupils attending the fourth and fifth grade of primary schools perceive the educational process from the perspective of the use of teaching methods. The aim of this paper is to describe and analyse the parents' point of view on the way of education in primary school, to identify the knowledge of parents in teaching methods, as well as their views concerning the application of methods within the courses of Geography and History. This paper is the result of a broader quantitative survey focused on the knowledge of teaching methods in terms of the different actors (teachers, pupils, parents) of the educational process in primary education. With regard to the objective of the research, a questionnaire was chosen as the basic research method.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching methods in primary education from the parent's point of view

  • Popis výsledku anglicky

    Parents are often engaged in co-operation with the school, in many cases however, schools do not know the opinion of parents regarding the way of education. Taking into account great subjectivity of the respondents' answers, we decided to find out how parents of pupils attending the fourth and fifth grade of primary schools perceive the educational process from the perspective of the use of teaching methods. The aim of this paper is to describe and analyse the parents' point of view on the way of education in primary school, to identify the knowledge of parents in teaching methods, as well as their views concerning the application of methods within the courses of Geography and History. This paper is the result of a broader quantitative survey focused on the knowledge of teaching methods in terms of the different actors (teachers, pupils, parents) of the educational process in primary education. With regard to the objective of the research, a questionnaire was chosen as the basic research method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference of education, research and innovation (ICERI 2015)

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    3036-3040

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville, SPAIN

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000377304003016