Teaching Methods in Primary Education from the Teacher's Point of View
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004071" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2016/04/shsconf_erpa2016_01001.pdf" target="_blank" >http://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2016/04/shsconf_erpa2016_01001.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/shconf/20162601001" target="_blank" >10.1051/shconf/20162601001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Methods in Primary Education from the Teacher's Point of View
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is based on the current research project aimed at finding the use of teaching methods in primary education. The aim of this paper is to analyse and describe the current situation based on the results of the quantitative survey. The primary outcome introduced in this paper is to describe the current situation in the Czech Republic from the teacher's point of view and to analyse strengths and weaknesses of different teaching methods in educational practice. The fundamental research method was participant observation. The paper represents the first part of a wider research which is focused on all participants (teachers, pupils, parents) of the educational process
Název v anglickém jazyce
Teaching Methods in Primary Education from the Teacher's Point of View
Popis výsledku anglicky
The paper is based on the current research project aimed at finding the use of teaching methods in primary education. The aim of this paper is to analyse and describe the current situation based on the results of the quantitative survey. The primary outcome introduced in this paper is to describe the current situation in the Czech Republic from the teacher's point of view and to analyse strengths and weaknesses of different teaching methods in educational practice. The fundamental research method was participant observation. The paper represents the first part of a wider research which is focused on all participants (teachers, pupils, parents) of the educational process
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International congress on education (ERPA 2015)
ISBN
—
ISSN
2261-2424
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2-8
Název nakladatele
EDP sciences
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Athény
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000386715200001