Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

View of primary education in terms of the application of teaching methods in the educational process focusing on project based teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002756" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    View of primary education in terms of the application of teaching methods in the educational process focusing on project based teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on the current research project focused on the analysis of the use of teaching methods in primary education. If a school is supposed to prepare pupils for the purposes of the principle of lifelong learning and lifelong education, teachers must use such approaches that will develop the intellectual and memory components in students, as well as the emotional component. This is helped by the selection of appropriate teaching methods that aim to arouse a student's interest in the subjectmatter and motivate them for further education and self-education. The research sample consists of randomly selected primary school teachers in Eastern Bohemia. Structured observation was selected as a research method with regard to the stated aim of theresearch. The primary outcome introduced in this paper is to describe the current situation with regard to the choice of teaching methods and taking into account the elements of project based teaching

  • Název v anglickém jazyce

    View of primary education in terms of the application of teaching methods in the educational process focusing on project based teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on the current research project focused on the analysis of the use of teaching methods in primary education. If a school is supposed to prepare pupils for the purposes of the principle of lifelong learning and lifelong education, teachers must use such approaches that will develop the intellectual and memory components in students, as well as the emotional component. This is helped by the selection of appropriate teaching methods that aim to arouse a student's interest in the subjectmatter and motivate them for further education and self-education. The research sample consists of randomly selected primary school teachers in Eastern Bohemia. Structured observation was selected as a research method with regard to the stated aim of theresearch. The primary outcome introduced in this paper is to describe the current situation with regard to the choice of teaching methods and taking into account the elements of project based teaching

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference of education, research and innovation (ICERI 2014)

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6437-6443

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000367082906071