Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285215" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10285215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=2559" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=2559</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá postoji učitelek a učitelů matematiky k rozdělení vzdělávacích kompetencí mezi školu a rodinu. Vychází z analýzy rozhovorů s 37 vyučujícími matematiky na základních školách, které byly provedeny v rámci výzkumu "Kritická místa ve výuce matematiky". Vyučující napříč řadou oblastí tematizovali různé aspekty rodinného zázemí žáků a vyjadřovali své přesvědčení o stávajícím i ideálním vztahu mezi vyučujícími a rodiči. Kvalitativní analýza rozhovorů se soustředila na učitelskou konceptualizaci "domácí přípravy" a její vazbu na školní úspěšnost dětí. V příspěvku ukazuji, jaká očekávání vyučující mají vůči rodičům žáků a vůči roli rodičů v úspěšnosti žáků v matematice. Z pohledu "za" hranice školní výuky (tj. co se děje a má dít v rámci domácí přípravy) vyplývá i to, co se odehrává uvnitř hranic, tedy co je podle vyučujících podstatou školní matematiky a jejich pedagogického přístupu.

  • Název v anglickém jazyce

    Home Preparation in Mathematics (In the context of the relationship between family and school)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is concerned with the attitudes of teachers of mathematics to the sharing of educational competencess between school and family. It is based on the analysis of interviews with 60 teachers of mathematics at basic (elementary) schools and the lower level of gymnasia (academic secondary schools) with early entry, which were conducted as part of the research project "Critical Points in the Teaching of Mathematics". Across a range of areas the teachers spoke about different aspects of the family background of pupils, and expressed their views on the existing and ideal relationship between teachers and parents. Qualitative analysis of the interviews focused on the teachers' conceptualisation of "home preparation" and its connection to the school success of children. The paper shows the expectations of teachers with regard to pupils' parents and the role of parents in the degree of success of pupils in mathematics. The view "over" the boundary of school teaching (i.e. what happens a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    212-225

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus