Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohled učitelů 1. stupně základních škol na žákovskou otázku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517667" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517667 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohled učitelů 1. stupně základních škol na žákovskou otázku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje autentické pohledy učitelů 1. stupně základní školy na přítomnost žákovských otázek ve výuce matematiky. Úvodem příspěvek předkládá teoretické vymezení dialogické výuky a formy interakce mezi učitelem a žákem. Mezi učitelem a žákem během výuky probíhají komunikační sekvence, jež jsou mobilizovány otázkou a jejímž potenciálem je aktivizovat žákovo myšlení. Komunikace je základem pro dialogickou výuku, proto studie uvádí také postavení žákovské otázky v dialogické výuce na 1. stupni základní školy. Ve druhé části příspěvek prezentuje závěry polostrukturovaných rozhovorů s učiteli prvního stupně základní školy, které prezentují své pohledy na postavení žákovské otázky ve výuce. Rozhovory ukázaly, že 1) učitelé podporují žáky, aby kladli otázky, 2) sami se snaží žákům klást otevřené otázky, 3) až na základě našeho interview si učitelé uvědomili, že žáci se ptají málo a že otázky ve výuce kladou primárně učitelé. Z výpovědi učitelů jsme vytvořili kategorie a z nich jsme následně vyhodnotili závěry tohoto předvýzkumného kroku.

  • Název v anglickém jazyce

    The teacher's view of the pupil's question

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents authentic views of primary school teachers on the presence of pupils&apos; questions in mathematics teaching. The paper introduces the theoretical definition of dialogic teaching and the form of interaction between the teacher and the pupil. There are communication sequences between the teacher and the pupil during the class, which are mobilized by the question and whose potential is to activate the pupil&apos;s thinking. Communication is the basis for dialogic teaching, so the study also highlights the status of pupil question in the dialogic teaching at elementary school. In the second part, the paper presents the conclusions of semi-structured interviews with elementary school teachers who present their views on the status of the pupil&apos;s question in teaching. Interviews have shown that 1) teachers support pupils to ask questions 2) teachers themselves ask pupils using open questions 3) only after our interview have teachers realized that pupils do not ask much and that the questions in teaching are primarily asked by teachers. We created categories from teachers&apos; testimonies, and subsequently evaluated the conclusions of this pre-research step. Keywords: Dialogic teaching; interaction; Pupil question; interview; Teacher&apos;s attitude towards the pupil question;

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    III

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    53-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus