Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupils’ questions in relation to the teacher’s approach to teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63520857" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63520857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.60" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.60</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.60" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.60</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupils’ questions in relation to the teacher’s approach to teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This theoretical-empirical paper deals with pupil questions at the beginning of school specifically focusing on the questions asked by pupils during maths classes. The aim is to examine the content of the lesson from the aspect of pupils’ questions. The first part of the article focuses on the status of the pupil’s question in the dialogue and specifies its standing in dialogic teaching. The pupils´ inquisitiveness at the beginning of school is reflected by the nature of the questions they ask. Pupils’ questions were the subject of this research to extend knowledge about pupils’ questions. The study examined lesson content from the perspective of pupils&apos; questions and to identify types of pupils&apos; questions. The research sample was a collection of available observations, which were used to analyse the nature of pupils´ questions identified therein. 59 children in the fourth and fifth years of primary schools and a total of 3 teachers took part in the research. Interpretation of the compiled results of observations will be the starting point for selection of research strategies during subsequent research stages concerning pupils´ questions in the future, which is to identify learning assignments when teaching mathematics that lead to the formation of pupils’ questions.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils’ questions in relation to the teacher’s approach to teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This theoretical-empirical paper deals with pupil questions at the beginning of school specifically focusing on the questions asked by pupils during maths classes. The aim is to examine the content of the lesson from the aspect of pupils’ questions. The first part of the article focuses on the status of the pupil’s question in the dialogue and specifies its standing in dialogic teaching. The pupils´ inquisitiveness at the beginning of school is reflected by the nature of the questions they ask. Pupils’ questions were the subject of this research to extend knowledge about pupils’ questions. The study examined lesson content from the perspective of pupils&apos; questions and to identify types of pupils&apos; questions. The research sample was a collection of available observations, which were used to analyse the nature of pupils´ questions identified therein. 59 children in the fourth and fifth years of primary schools and a total of 3 teachers took part in the research. Interpretation of the compiled results of observations will be the starting point for selection of research strategies during subsequent research stages concerning pupils´ questions in the future, which is to identify learning assignments when teaching mathematics that lead to the formation of pupils’ questions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    626-636

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Athény

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku