Typologie žákovských otázek na prvním stupni základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524479" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45873" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45873</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/fmv.VII.3" target="_blank" >10.7441/fmv.VII.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Typologie žákovských otázek na prvním stupni základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená práce se zabývá typy žákovských otázek zaznívajících na prvním stupni základní školy. Cílem tohoto textu je teoreticky analyzovat žákovské otázky při pozorování ve výuce a důkladně je rozčlenit do typů, které jsou nejčastěji používané a jsou v odborné pedagogické teorii doposud popsány. Zároveň se práce zaměřuje na identifikaci žákovských otázek, které jsou věnovány k obsahu výuky. Dosavadní výzkumy zabývající se žákovskými otázkami ukazují, že převážná většina má pouze orientační charakter. V našem přístupu se pokusíme zjistit, proč tomu tak je. I tyto otázky mají svoji roli v průběhu výuky, avšak neodrážejí aktuální obraz učebních činností žáků s učivem. Pokusili jsme se pochytit žákovské otázky směřující k učiteli a zaznamenat jejich základní účel během výuky. Dále bylo zajímavé pozorovat, která již ze zmíněných otázek má uspokojivější funkci pro samotného žáka.
Název v anglickém jazyce
Typology of pupils' questions on the first level of primary school
Popis výsledku anglicky
This work deals with the questions of pupils at the first level of elementary school. The aim of this text is to theoretically analyse some questions of pupils observed during the lessons and to categorise them according to their frequency of occurrence and to assign them to a specific typology defined by the theoretical pedagogy. Some previous research on pupils' questions showed that most students ask merely general questions of organisational character, which is what we aim to explore in this paper. These general questions also play a role during the class, but they do not reflect the current scenario of learning activities with pupils. We have tried to gather pupil´s questions aimed at teachers and to record their basic purpose during teaching. Furthermore, we found it interesting to observe which of these questions has a more satisfactory function for the pupil himself.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Fórum mladých výzkumníků VII.
ISBN
978-80-7454-872-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
25-30
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
28. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—