Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typologie žákovských otázek na prvním stupni základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524479" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45873" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45873</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/fmv.VII.3" target="_blank" >10.7441/fmv.VII.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Typologie žákovských otázek na prvním stupni základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená práce se zabývá typy žákovských otázek zaznívajících na prvním stupni základní školy. Cílem tohoto textu je teoreticky analyzovat žákovské otázky při pozorování ve výuce a důkladně je rozčlenit do typů, které jsou nejčastěji používané a jsou v odborné pedagogické teorii doposud popsány. Zároveň se práce zaměřuje na identifikaci žákovských otázek, které jsou věnovány k obsahu výuky. Dosavadní výzkumy zabývající se žákovskými otázkami ukazují, že převážná většina má pouze orientační charakter. V našem přístupu se pokusíme zjistit, proč tomu tak je. I tyto otázky mají svoji roli v průběhu výuky, avšak neodrážejí aktuální obraz učebních činností žáků s učivem. Pokusili jsme se pochytit žákovské otázky směřující k učiteli a zaznamenat jejich základní účel během výuky. Dále bylo zajímavé pozorovat, která již ze zmíněných otázek má uspokojivější funkci pro samotného žáka.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of pupils' questions on the first level of primary school

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with the questions of pupils at the first level of elementary school. The aim of this text is to theoretically analyse some questions of pupils observed during the lessons and to categorise them according to their frequency of occurrence and to assign them to a specific typology defined by the theoretical pedagogy. Some previous research on pupils&apos; questions showed that most students ask merely general questions of organisational character, which is what we aim to explore in this paper. These general questions also play a role during the class, but they do not reflect the current scenario of learning activities with pupils. We have tried to gather pupil´s questions aimed at teachers and to record their basic purpose during teaching. Furthermore, we found it interesting to observe which of these questions has a more satisfactory function for the pupil himself.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fórum mladých výzkumníků VII.

  • ISBN

    978-80-7454-872-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    25-30

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    28. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku