Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typical questions of pupils at primary school level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63520817" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63520817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://un-pub.eu/ojs/index.php/pntsbs/article/view/3925" target="_blank" >https://un-pub.eu/ojs/index.php/pntsbs/article/view/3925</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v5i3.3925" target="_blank" >10.18844/prosoc.v5i3.3925</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Typical questions of pupils at primary school level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work deals with the questions of pupils at the first level of elementary school. The aim of this text is to theoretically analyse some questions of pupils observed during the lessons and to categorise them according to their frequency of occurrence and to assign them to a specific typology defined by the theoretical pedagogy. Some previous research on pupils&apos; questions showed that most students ask merely general questions of organisational character, which is what we aim to explore in this paper. These general questions also play a role during the class but they do not reflect the current scenario of learning activities with pupils. In the last part of this paper, we provide a basis for new proposals that could help intensifying pupils’ questions during the courses and to contribute to their better use and work with them in class.

  • Název v anglickém jazyce

    Typical questions of pupils at primary school level

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with the questions of pupils at the first level of elementary school. The aim of this text is to theoretically analyse some questions of pupils observed during the lessons and to categorise them according to their frequency of occurrence and to assign them to a specific typology defined by the theoretical pedagogy. Some previous research on pupils&apos; questions showed that most students ask merely general questions of organisational character, which is what we aim to explore in this paper. These general questions also play a role during the class but they do not reflect the current scenario of learning activities with pupils. In the last part of this paper, we provide a basis for new proposals that could help intensifying pupils’ questions during the courses and to contribute to their better use and work with them in class.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2547-8818

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    201-206

  • Název nakladatele

    SciencePark Research, Organization and Counseling LTD.

  • Místo vydání

    Kyrenia

  • Místo konání akce

    Roma

  • Datum konání akce

    26. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000481625400020