Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typology of pupils' questions on the first level of primary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524478" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524478 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.1047" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.1047</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.1047" target="_blank" >10.21125/edulearn.2019.1047</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Typology of pupils' questions on the first level of primary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work discusses the types of pupils’ questions that can be heard at the first level of primary school. The goal of this text is to theoretically analyse pupils’ questions during observation of tuition and to thoroughly classify them into the types that are most often used and have been previously described in expert pedagogic theory. This work will also focus on identification of pupils’ questions that focus on the content of tuition. Previous research of pupils’ questions demonstrates that most of these are of a general nature. In our approach we will endeavour to find out why this is. These questions also play a role during tuition, but do not provide a current picture of the pupil’s learning activities with schoolwork. We tried to register the important differences between pupils’ questions directed towards the teacher and questions directed towards peers and to specify their basic purpose during tuition. We also found it interesting to observe which of the aforementioned questions has a more satisfactory function for the pupil himself.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of pupils' questions on the first level of primary school

  • Popis výsledku anglicky

    This work discusses the types of pupils’ questions that can be heard at the first level of primary school. The goal of this text is to theoretically analyse pupils’ questions during observation of tuition and to thoroughly classify them into the types that are most often used and have been previously described in expert pedagogic theory. This work will also focus on identification of pupils’ questions that focus on the content of tuition. Previous research of pupils’ questions demonstrates that most of these are of a general nature. In our approach we will endeavour to find out why this is. These questions also play a role during tuition, but do not provide a current picture of the pupil’s learning activities with schoolwork. We tried to register the important differences between pupils’ questions directed towards the teacher and questions directed towards peers and to specify their basic purpose during tuition. We also found it interesting to observe which of the aforementioned questions has a more satisfactory function for the pupil himself.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN19 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-12031-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    4133-4136

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Palma, Mallorca

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku