Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tendencies of gifted pupils toward selected aspects of conformist behavior in the context of their relationships with classmates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43873705" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43873705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.068" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.068</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.068" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.068</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tendencies of gifted pupils toward selected aspects of conformist behavior in the context of their relationships with classmates

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to ascertain the degree of conformist behavior of gifted pupils in the adolescent age during the application of different phases of differentiated enriched curriculum. To diagnose the tendency of gifted pupils toward conformist behavior in education, a technique based on the ATER instrument, with the use of the two-factor semantic differential, was applied. We found that most gifted pupils declare non-conformist tendencies in education. By testing the hypothesis, it was verified that the tendency of gifted pupils toward conformism is not affected by the type of school they attend, nor the quality of the relationship of the classmates with the pupils themselves, which the gifted pupil declares, or the quality of relationship of the gifted pupil to other pupils. We also found that the need for gifted pupils to have friends in the classroom encourages a greater tendency towards conformist behavior.

  • Název v anglickém jazyce

    Tendencies of gifted pupils toward selected aspects of conformist behavior in the context of their relationships with classmates

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to ascertain the degree of conformist behavior of gifted pupils in the adolescent age during the application of different phases of differentiated enriched curriculum. To diagnose the tendency of gifted pupils toward conformist behavior in education, a technique based on the ATER instrument, with the use of the two-factor semantic differential, was applied. We found that most gifted pupils declare non-conformist tendencies in education. By testing the hypothesis, it was verified that the tendency of gifted pupils toward conformism is not affected by the type of school they attend, nor the quality of the relationship of the classmates with the pupils themselves, which the gifted pupil declares, or the quality of relationship of the gifted pupil to other pupils. We also found that the need for gifted pupils to have friends in the classroom encourages a greater tendency towards conformist behavior.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "214 - 221"

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700027