Sklony ke konformitě jako potenciální sociální limit rozvoje nadání žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517496" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://soced.cz/wp-content/uploads/2017/04/STUDIE_SocEd_T5-1-2017-2-1.pdf" target="_blank" >http://soced.cz/wp-content/uploads/2017/04/STUDIE_SocEd_T5-1-2017-2-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2017.05.01.04" target="_blank" >10.7441/soced.2017.05.01.04</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sklony ke konformitě jako potenciální sociální limit rozvoje nadání žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou konformity nadaných žáků, která může tvořit sociální bariéru jejich rozvoje ve školní výuce. Cílem výzkumu je analyzovat sklony nadaných žáků ke konformitě v průběhu aplikace diferencovaného obohacujícího kurikula. Výzkumný soubor tvoří 86 diagnostikovaných nadaných žáků z úrovně vzdělávání ISCED2. Technikou výzkumu je sémantický diferenciál založený na principu nástroje ATER. Výsledky studie hovoří o nonkonformních sklonech nadaných žáků, které subjektivně deklarují ve vztahu k pěti výrokům vážícím se k řešení úkolu ve vyučování za aplikace diferencovaného obohacujícího kurikula.
Název v anglickém jazyce
Inclinations to Conformity as a Potential Social Limit of Giftedness Development
Popis výsledku anglicky
The article deals with the problem of gifted pupils´ conformity, which may form a social barrier to their development during school teaching. The aim of the research is to analyse the inclination to conformity of gifted pupils during the application of differentiated enriching curriculum. The research sample consists of 86 diagnosed gifted pupils from the level of education ISCED2. The research instrument is semantically differentially based on the principle of the tool ATER. The study results suggest non-conformal inclinations of gifted pupils, which are subjectively declared in relation to the five statements describing work on a task during the application of differentiated enriching curriculum in school lessons.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
63-75
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—