Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Labeling in Education of Gifted Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43871310" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43871310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.41.3.17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.41.3.17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.41.3.17" target="_blank" >10.15804/tner.2015.41.3.17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Labeling in Education of Gifted Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presents the analysis of teachers' tendency to label gifted pupils. A questionnaire was used on the level of lower secondary education. It was aimed at teachers' educational strategies in the area of enriching curriculum for gifted pupils, andteachers' tendency to label gifted pupils. In conclusion, labelling doesn't belong to educational strategies of most teachers. Gender, pedagogical qualification and the length of teaching practise do not influence teachers' tendency to label gifted pupils. Teachers from specialized schools for gifted pupils have stronger tendency to label them. This tendency is weaker in case of teachers from small schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Labeling in Education of Gifted Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the analysis of teachers' tendency to label gifted pupils. A questionnaire was used on the level of lower secondary education. It was aimed at teachers' educational strategies in the area of enriching curriculum for gifted pupils, andteachers' tendency to label gifted pupils. In conclusion, labelling doesn't belong to educational strategies of most teachers. Gender, pedagogical qualification and the length of teaching practise do not influence teachers' tendency to label gifted pupils. Teachers from specialized schools for gifted pupils have stronger tendency to label them. This tendency is weaker in case of teachers from small schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3, 2015

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    218 - 230

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus