Labeling in Education of Gifted Pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43871310" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43871310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.41.3.17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.41.3.17</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.41.3.17" target="_blank" >10.15804/tner.2015.41.3.17</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Labeling in Education of Gifted Pupils
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents the analysis of teachers' tendency to label gifted pupils. A questionnaire was used on the level of lower secondary education. It was aimed at teachers' educational strategies in the area of enriching curriculum for gifted pupils, andteachers' tendency to label gifted pupils. In conclusion, labelling doesn't belong to educational strategies of most teachers. Gender, pedagogical qualification and the length of teaching practise do not influence teachers' tendency to label gifted pupils. Teachers from specialized schools for gifted pupils have stronger tendency to label them. This tendency is weaker in case of teachers from small schools.
Název v anglickém jazyce
Labeling in Education of Gifted Pupils
Popis výsledku anglicky
The study presents the analysis of teachers' tendency to label gifted pupils. A questionnaire was used on the level of lower secondary education. It was aimed at teachers' educational strategies in the area of enriching curriculum for gifted pupils, andteachers' tendency to label gifted pupils. In conclusion, labelling doesn't belong to educational strategies of most teachers. Gender, pedagogical qualification and the length of teaching practise do not influence teachers' tendency to label gifted pupils. Teachers from specialized schools for gifted pupils have stronger tendency to label them. This tendency is weaker in case of teachers from small schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
41
Číslo periodika v rámci svazku
3, 2015
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
218 - 230
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—