Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TEACHING MATHS IN ENGLISH AT PRIMARY SCHOOL LEVEL UTOPIA, NIGHTMARE OR REALITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10306903" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10306903 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TEACHING MATHS IN ENGLISH AT PRIMARY SCHOOL LEVEL UTOPIA, NIGHTMARE OR REALITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of a teaching experiment conducted on a primary school in Prague in a 3rd grade. In the period of 6 months a teaching experiment of teaching mathematics in English to non-native speakers was conducted and analysed to answer the question whether mathematics in Content and Language Integrated Learning (CLIL) is possible on primary school level with A1 learners according to the European Framework Common European Framework of Reference for Languages. The lessons were taught as hard CLIL, i.e. no Czech language was used during the lesson. Two of the lessons were observed by pre-service teachers which was followed by a joint reflection on the lessons (based on their observation sheets). The pupils were asked to fill in a simple questionnaire to express their opinions on what it is like to be doing mathematics in English. The experience from the teaching experiment suggests that CLIL lessons of mathematics at this level are not only possible but also appreciated both by the teacher and the pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHING MATHS IN ENGLISH AT PRIMARY SCHOOL LEVEL UTOPIA, NIGHTMARE OR REALITY

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of a teaching experiment conducted on a primary school in Prague in a 3rd grade. In the period of 6 months a teaching experiment of teaching mathematics in English to non-native speakers was conducted and analysed to answer the question whether mathematics in Content and Language Integrated Learning (CLIL) is possible on primary school level with A1 learners according to the European Framework Common European Framework of Reference for Languages. The lessons were taught as hard CLIL, i.e. no Czech language was used during the lesson. Two of the lessons were observed by pre-service teachers which was followed by a joint reflection on the lessons (based on their observation sheets). The pupils were asked to fill in a simple questionnaire to express their opinions on what it is like to be doing mathematics in English. The experience from the teaching experiment suggests that CLIL lessons of mathematics at this level are not only possible but also appreciated both by the teacher and the pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DEVELOPING MATHEMATICAL LANGUAGE AND REASONING

  • ISBN

    978-80-7290-833-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    249-257

  • Název nakladatele

    PedF UK, Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    PedF UK, Praha

  • Datum konání akce

    16. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000377618500026