Pupils' Perception of Mathematics in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885022" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885022 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/13:43885022
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pupils' Perception of Mathematics in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language
Popis výsledku v původním jazyce
This paper present research conducted at elementary school level in the years 2009-2011 in three elementary schools in Mathematics lessons presented in the English language. This research focused on the pupils' perception of mathematics in the CLIL environment before and after one year of CLIL teaching at the elementary school level. Semantic differential was chosen as the appropriate research method and the results were visualised using dendrograms.
Název v anglickém jazyce
Pupils' Perception of Mathematics in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language
Popis výsledku anglicky
This paper present research conducted at elementary school level in the years 2009-2011 in three elementary schools in Mathematics lessons presented in the English language. This research focused on the pupils' perception of mathematics in the CLIL environment before and after one year of CLIL teaching at the elementary school level. Semantic differential was chosen as the appropriate research method and the results were visualised using dendrograms.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům a češtině jako cizímu jazyku
ISSN
1801-1489
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
9-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—