Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The CLIL method versus pupils' results in solving mathematical word problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887611" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887611 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume38.htm" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume38.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The CLIL method versus pupils' results in solving mathematical word problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Study presents results of research investigations conducted in one elementary school in connection with implementation of mathematics teaching in English using the CLIL method. The aim of the presented case study was to contribute to uncover the influence of this teaching method on the academic results of pupils in mathematics and the study outlines briefly an analysis of the used pupils' strategies when solving word problems at elementary school level. At the same time, the paper also presents possiblecauses of the changes, which were identified in the pupils' ways of solving the word problems.

  • Název v anglickém jazyce

    The CLIL method versus pupils' results in solving mathematical word problems

  • Popis výsledku anglicky

    Study presents results of research investigations conducted in one elementary school in connection with implementation of mathematics teaching in English using the CLIL method. The aim of the presented case study was to contribute to uncover the influence of this teaching method on the academic results of pupils in mathematics and the study outlines briefly an analysis of the used pupils' strategies when solving word problems at elementary school level. At the same time, the paper also presents possiblecauses of the changes, which were identified in the pupils' ways of solving the word problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    238-249

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus