The CLIL method versus pupils' results in solving mathematical word problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887611" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887611 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume38.htm" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume38.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The CLIL method versus pupils' results in solving mathematical word problems
Popis výsledku v původním jazyce
Study presents results of research investigations conducted in one elementary school in connection with implementation of mathematics teaching in English using the CLIL method. The aim of the presented case study was to contribute to uncover the influence of this teaching method on the academic results of pupils in mathematics and the study outlines briefly an analysis of the used pupils' strategies when solving word problems at elementary school level. At the same time, the paper also presents possiblecauses of the changes, which were identified in the pupils' ways of solving the word problems.
Název v anglickém jazyce
The CLIL method versus pupils' results in solving mathematical word problems
Popis výsledku anglicky
Study presents results of research investigations conducted in one elementary school in connection with implementation of mathematics teaching in English using the CLIL method. The aim of the presented case study was to contribute to uncover the influence of this teaching method on the academic results of pupils in mathematics and the study outlines briefly an analysis of the used pupils' strategies when solving word problems at elementary school level. At the same time, the paper also presents possiblecauses of the changes, which were identified in the pupils' ways of solving the word problems.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
238-249
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—