Úspěšnost žáků na počátku sekundárního vzdělávání při řešení geometrických úloh ze soutěže Matematický klokan
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593916" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593916 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_2-2018.pdf" target="_blank" >http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_2-2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úspěšnost žáků na počátku sekundárního vzdělávání při řešení geometrických úloh ze soutěže Matematický klokan
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje geometrickým úlohám ze soutěže Matematický klokan a jejich řešení žáky po absolvování 1. stupně základní školy. Zaměření na geometrické úlohy vyplývá především z toho, že tato část matematiky bývá pro žáky na základních školách náročnější a tudíž méně oblíbená. Použity byly úlohy ze soutěže Matematický klokan, neboť se jedná o úlohy jiné než běžné typové úlohy v učebnicích matematiky pro základní školy. Úlohy z této soutěže by pro žáky mohly být zajímavější, atraktivnější a mohly by je nadchnout pro tuto část matematiky. Z vybraných geometrických úloh byly připraveny testy a takto modifikovaná podoba soutěže Matematický klokan byla aplikována na základní škole Horka nad Moravou. Zapojené 6. třídy odpovídají kategorii Benjamín soutěže Matematický klokan. Vybrány byly 6. třídy také proto, aby se ověřila schopnost žáků řešit geometrické úlohy po prvním stupni základní školy ještě před tím, než naváží dalším učivem z geometrie druhého stupně. Zajímavé by mohlo být i srovnání výsledků ve třídách s různě realizovanou výukou. Uvedená škola je zatím jedinou školou na Olomoucku, kde na prvním stupni probíhá vedle klasické výuky i výuka metodou Montessori.
Název v anglickém jazyce
Pupils’ Success Rate in Solving Geometric Problems from Math Kangaroo Contest at the Beginning of Secondary Education
Popis výsledku anglicky
The article deals with the geometrical problems from the Math Kangaroo Contest and its solutions by pupils after completing primary school. The focus on geometric tasks is mainly due to this that this part of mathematics is for pupils in elementary schools more demanding and therefore less popular. Tasks from the Math Kangaroo Contest were used because it's a task other than the conventional type of problems in mathematics textbooks for elementary schools. Tasks from this contest could be for pupils more interesting, more attractive and it could inspire them for this part of mathematics. Tests were prepared from selected geometric tasks and so modified form of the Math Kangaroo Contest was realized at the elementary school Horka nad Moravou. Participating 6th grade elementary school correspond to the Benjamin category of the Math Kangaroo Contest. The 6th grade were chosen in order to verify the pupils' ability to solve geometric problems after primary school just before continuing with another lesson from the geometry at secondary (lower secondary) school. Interesting could be a comparison of the results in classes with differently realized teaching. Mentioned school is the only school in Olomouc region where, in addition to regular teaching method, the Montessori teaching method is also being realized at primary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
16-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—