Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úspěšnost žáků na počátku sekundárního vzdělávání při řešení geometrických úloh ze soutěže Matematický klokan

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593916" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593916 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_2-2018.pdf" target="_blank" >http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_2-2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úspěšnost žáků na počátku sekundárního vzdělávání při řešení geometrických úloh ze soutěže Matematický klokan

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se věnuje geometrickým úlohám ze soutěže Matematický klokan a jejich řešení žáky po absolvování 1. stupně základní školy. Zaměření na geometrické úlohy vyplývá především z toho, že tato část matematiky bývá pro žáky na základních školách náročnější a tudíž méně oblíbená. Použity byly úlohy ze soutěže Matematický klokan, neboť se jedná o úlohy jiné než běžné typové úlohy v učebnicích matematiky pro základní školy. Úlohy z této soutěže by pro žáky mohly být zajímavější, atraktivnější a mohly by je nadchnout pro tuto část matematiky. Z vybraných geometrických úloh byly připraveny testy a takto modifikovaná podoba soutěže Matematický klokan byla aplikována na základní škole Horka nad Moravou. Zapojené 6. třídy odpovídají kategorii Benjamín soutěže Matematický klokan. Vybrány byly 6. třídy také proto, aby se ověřila schopnost žáků řešit geometrické úlohy po prvním stupni základní školy ještě před tím, než naváží dalším učivem z geometrie druhého stupně. Zajímavé by mohlo být i srovnání výsledků ve třídách s různě realizovanou výukou. Uvedená škola je zatím jedinou školou na Olomoucku, kde na prvním stupni probíhá vedle klasické výuky i výuka metodou Montessori.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils’ Success Rate in Solving Geometric Problems from Math Kangaroo Contest at the Beginning of Secondary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the geometrical problems from the Math Kangaroo Contest and its solutions by pupils after completing primary school. The focus on geometric tasks is mainly due to this that this part of mathematics is for pupils in elementary schools more demanding and therefore less popular. Tasks from the Math Kangaroo Contest were used because it&apos;s a task other than the conventional type of problems in mathematics textbooks for elementary schools. Tasks from this contest could be for pupils more interesting, more attractive and it could inspire them for this part of mathematics. Tests were prepared from selected geometric tasks and so modified form of the Math Kangaroo Contest was realized at the elementary school Horka nad Moravou. Participating 6th grade elementary school correspond to the Benjamin category of the Math Kangaroo Contest. The 6th grade were chosen in order to verify the pupils&apos; ability to solve geometric problems after primary school just before continuing with another lesson from the geometry at secondary (lower secondary) school. Interesting could be a comparison of the results in classes with differently realized teaching. Mentioned school is the only school in Olomouc region where, in addition to regular teaching method, the Montessori teaching method is also being realized at primary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu

  • ISSN

    1805-7152

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    16-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus