Problematická místa studentů učitelství 1. stupně ZŠ při řešení slovních úloh
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138869" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138869 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematická místa studentů učitelství 1. stupně ZŠ při řešení slovních úloh
Popis výsledku v původním jazyce
Mnoho českých i zahraničních výzkumníků považuje téma slovních úloh za kritický moment ve výuce matematiky na 1. i 2. stupni ZŠ. V souvislosti s touto skutečností vzniklo široké spektrum odborných publikací zaměřených na zdroje potíží, s nimiž se žáci potýkají při řešení slovních úloh. Některé publikace spatřují jako problematické místo při řešení slovních úloh vlastní žákovské grafické znázornění situace ve slovní úloze. V návaznosti na výsledky zmíněných výzkumů představuje tento článek studii vycházející z průzkumu, který se zaměřil na způsoby grafického znázornění slovních úloh studenty 4. ročníku učitelství 1. stupně ZŠ. Cílem článku je představit výsledky průzkumu, které odhalují kritická místa popsané skupiny studentů při tvorbě optimálního grafického záznamu zadané situace ve slovní úloze. Lze očekávat, že tyto mezery by mohly být v budoucnu další příčinou chyb a problémů samotných žáků při řešení slovních úloh. Tato studie by se mohla stát užitečným zdrojem inspirace pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ i učitele na 1. stupni ZŠ v popsané oblasti.
Název v anglickém jazyce
Problematic points of first-year elementary school teacher students when solving word problems
Popis výsledku anglicky
Many Czech and foreign researchers consider the topic of word problems to be a critical moment in the teaching of mathematics at the 1st and 2nd grade of elementary school. In connection with this fact, a wide range of professional publications focused on the sources of difficulties that students face when solving word problems was created. Some publications see the pupil's own graphic representation of the situation in the word problem as a problematic point when solving word problems. Following on from the results of the aforementioned researches, this article presents a study based on a survey that focused on the ways of graphical representation of word problems by students of the 4th year of teaching at the 1st grade of elementary school. The aim of the article is to present the results of the survey, which reveal the critical points of the described group of students in the creation of an optimal graphic record of the given situation in the word task. It can be expected that these gaps could be another cause of errors and problems of the students themselves in solving word problems in the future. This study could become a useful source of inspiration for primary school teaching students as well as primary school teachers in the described area.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
194-216
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—