Word problems of a given structure in the perspective of teacher training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F15%3A00457736" target="_blank" >RIV/67985840:_____/15:00457736 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/15:43889641
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Word problems of a given structure in the perspective of teacher training
Popis výsledku v původním jazyce
The paper reports on the results of a research study focusing on how to train prospective teachers for guiding their pupils through the process of solving word problems. The teaching experiment involved prospective teachers’ work with graphical representations called branched chains to solve and pose word problems. The paper shows the difficulties the students were facing, presents ideas from discussions during joint reflection, tries to describe the changes in the students’ skills and attitudes. It also points at the differences between prospective primary and secondary mathematics teachers.
Název v anglickém jazyce
Word problems of a given structure in the perspective of teacher training
Popis výsledku anglicky
The paper reports on the results of a research study focusing on how to train prospective teachers for guiding their pupils through the process of solving word problems. The teaching experiment involved prospective teachers’ work with graphical representations called branched chains to solve and pose word problems. The paper shows the difficulties the students were facing, presents ideas from discussions during joint reflection, tries to describe the changes in the students’ skills and attitudes. It also points at the differences between prospective primary and secondary mathematics teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CERME 9 Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
978-80-7290-844-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2916-2922
Název nakladatele
Charles University in Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000466853904027