Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Několik ukázek nevhodných metodických postupů při řešení slovních úloh

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064678" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Několik ukázek nevhodných metodických postupů při řešení slovních úloh

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozvíjení dovednosti řešit slovní úlohy patří k velmi důležitým úkolům matematického vzdělávání. Řešení slovních úloh často činí žákům obtíže. Proto od učitele vyžaduje dobré metodické vedení. Příspěvek ukazuje některé nevhodné postupy zejména v komunikaci student/učitel-žák při řešení slovní úlohy, nevhodné znázornění úlohy a upozorňuje i na některé další nedostatky, které se v rámci našeho výzkumného šetření projevily.

  • Název v anglickém jazyce

    Some examples of inappropriate methodic procedures in solving word problems

  • Popis výsledku anglicky

    Developing skills to solve word problems is one of the most important tasks of mathematical education. Solving word problems is often difficult for pupils. Therefore, the teachers good guidance is required. The paper shows some of the bad practices especially in communication student/teacher-pupil in solving word problems, inadequate graphic representation of tasks and notes some other deficiencies that our research showed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Matematika a řešení úloh.

  • ISBN

    9788021061538

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    79-84

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku