Metodické materiály typu Neposedové jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467859" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hz3mYhQ1D-" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hz3mYhQ1D-</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodické materiály typu Neposedové jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje netradiční typ slovních úloh a metodické materiály, které nabízí konkrétní způsoby, jak s těmito úlohami pracovat v hodinách matematiky a českého jazyka. Cílem metodických materiálů typu Neposedové je umocnit potřebu žáků vnímat jazykovou i kontextovou rovinu slovních úloh, vyvolat potřebu argumentovat a využívat při řešení reálných zkušeností. Zadání slovních úloh přirozeně vybízí žáky k experimentování, mají tak možnost objevovat nové řešitelské strategie. Na základě tří konkrétních úloh provedeme čtenáře celým procesem práce se slovní úlohou, reflektujeme žákovská řešení a zkušenosti učitelů z prvních pilotáží.
Název v anglickém jazyce
Fidgets as a tool for developing word problem solving skills
Popis výsledku anglicky
The article presents a non-traditional type of word problems and methodological materials that offer concrete ways to work with these problems in mathematics and Czech language classes. The aim of the Fidgets methodological materials is to enhance the students' need to perceive the linguistic and contextual level of word problems, to evoke the need to argue and to use real experiences in solving them. The word problem tasks naturally encourage pupils to experiment, giving them the opportunity to discover new solving strategies. Using three specific tasks, we guide the reader through the entire process of working with a word problem, reflecting on pupils' solutions and teachers' experiences from early pilots.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
47-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—