Metodické materiály typu nedokončené strategie jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10449526" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10449526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S_C3-rsExV" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S_C3-rsExV</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodické materiály typu nedokončené strategie jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy
Popis výsledku v původním jazyce
V článku představujeme jeden nový typ úloh, který vznikl v projektu TAČR - Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol (2020-2023) a jehož hlavním cílem je obohatit spektrum žákovských řešitelských strategií, rozvíjet schopnost žáků řešit slovní úlohy a s tím úzce propojenou metakognici. Dalším cílem je využít specifika slovních úloh jako textu a vhodnými aktivitami zaměřenými na rozvoj čtenářské a jazykové gramotnosti žáků přispět k jejich porozumění slovním úlohám. Nový typ úloh je v článku metodicky popsán a ilustrován dvěma konkrétními úlohami. První z nich lze zadat třem různým úrovním žáků (2. a 3. ročník, 4. až 6. ročník, 7. až 9. ročník). Druhá úloha je určena pro žáky 7. až 9. ročníku.
Název v anglickém jazyce
Methodical materials of the unfinished strategy type as a tool for developing the ability to solve word problems
Popis výsledku anglicky
In the article, we present one new type of tasks that was created in the TAČR project - Support for the integration of mathematical, reading and language literacy among primary school pupils (2020-2023) and whose main goal is to enrich the spectrum of pupils' problem-solving strategies, to develop pupils' ability to solve word problems and closely related metacognition. Another goal is to use the specifics of word problems as a text and contribute to their understanding of word problems with appropriate activities aimed at developing pupils' reading and language literacy. The new type of tasks is methodically described in the article and illustrated with two specific tasks. The first of these can be assigned to three different levels of pupils (2nd and 3rd grade, 4th to 6th grade, 7th to 9th grade). The second task is intended for pupils of the 7th to 9th grade.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
30-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—