Slovní úlohy jako nástroj pro integraci matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10450491" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10450491 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kcHdJmqQFU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kcHdJmqQFU</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slovní úlohy jako nástroj pro integraci matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje aktuálně probíhající projekt zaměřený na propojování matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti žáků všech ročníků základní školy skrze práci se slovními úlohami. Příspěvek seznamuje s hlavními cíli a teoretickými východisky projektu a nabízí přehled a stručnou charakteristiku čtyř typů vyvíjených metodických materiálů. Jejich smyslem je podpořit učitele ve snaze rozvíjet schopnost žáků řešit slovní úlohy skrze rozvoj čtenářských, jazykových a metakognitivních dovedností. Článek je prvním z chystané série příspěvků, které postupně detailněji představí všechny typy metodických materiálů.
Název v anglickém jazyce
Word problems as a tool for integrating mathematical, reading and language literacy in primary school students
Popis výsledku anglicky
The article presents an ongoing project aimed at linking mathematical, reading and language literacy of pupils in all years of primary school through work with word problems. The paper introduces the main goals and theoretical background of the project and offers an overview and brief characteristics of the four types of methodological materials being developed. Their purpose is to support teachers in their efforts to develop pupils' ability to solve word problems through the development of reading, language and metacognitive skills. This article is the first of a forthcoming series of papers that will present all types of methodological materials in more detail.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—