Slovní úlohy jako prostředek rozvoje jazykové gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10468238" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10468238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gw___W9dzb" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gw___W9dzb</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slovní úlohy jako prostředek rozvoje jazykové gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy probíhá výzkum zaměřený na zvýšení úspěšnosti žáků při řešení slovních úloh, který je založen na mezipředmětovém propojování matematiky a českého jazyka s důrazem na rozvoj dovedností žáků v oblasti matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti. Článek představí tento projekt a vznikající Metodiku prizmatem didaktiky českého jazyka a poskytne základní informace o současném stavu Metodiky na základě probíhajících pilotáží.
Název v anglickém jazyce
Math Tasks Wording as a Means of Developing Language Literacy
Popis výsledku anglicky
Research is being carried out at the Faculty of Education of the Charles University aimed at increasing the success rate of pupils in solving word problems. It is based on the cross-curricular connection of mathematics and the Czech language with an emphasis on the development of pupils' skills in the area of mathematical, reading and language literacy. The article will present the project and emerging Methodology through the prism of Czech language didactics and will provide basic information about the current state of the Methodology based on ongoing pilot projects.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český jazyk a literatura
ISSN
0009-0786
e-ISSN
—
Svazek periodika
74
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—