Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slovní úlohy jako prostředek rozvoje jazykové gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10468238" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10468238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gw___W9dzb" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gw___W9dzb</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Slovní úlohy jako prostředek rozvoje jazykové gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy probíhá výzkum zaměřený na zvýšení úspěšnosti žáků při řešení slovních úloh, který je založen na mezipředmětovém propojování matematiky a českého jazyka s důrazem na rozvoj dovedností žáků v oblasti matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti. Článek představí tento projekt a vznikající Metodiku prizmatem didaktiky českého jazyka a poskytne základní informace o současném stavu Metodiky na základě probíhajících pilotáží.

  • Název v anglickém jazyce

    Math Tasks Wording as a Means of Developing Language Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    Research is being carried out at the Faculty of Education of the Charles University aimed at increasing the success rate of pupils in solving word problems. It is based on the cross-curricular connection of mathematics and the Czech language with an emphasis on the development of pupils&apos; skills in the area of mathematical, reading and language literacy. The article will present the project and emerging Methodology through the prism of Czech language didactics and will provide basic information about the current state of the Methodology based on ongoing pilot projects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus