PRINCIPY TVORBY JAZYKOVÝCH A ČTENÁŘSKÝCH ÚKOLŮ K MATEMATICKÝM SLOVNÍM ÚLOHÁM - DVA PŘEDMĚTY, JEDEN PROBLÉM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10457037" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10457037 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=JRfYjMr5fY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=JRfYjMr5fY</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PRINCIPY TVORBY JAZYKOVÝCH A ČTENÁŘSKÝCH ÚKOLŮ K MATEMATICKÝM SLOVNÍM ÚLOHÁM - DVA PŘEDMĚTY, JEDEN PROBLÉM
Popis výsledku v původním jazyce
V současnosti probíhá na Pedagogické fakultě UK výzkum, který si klade za cíl inovovat přístup k výuce slovních úloh v matematice a propojováním jazykových, čtenářských a matematických strategií jednak zvýšit úspěšnost žáků v řešení slovních úloh, jednak zdokonalit jazykovou a čtenářskou gramotnost žáků. Příspěvek představí konkrétní principy tvorby jazykových a čtenářských úkolů k matematickým slovním úlohám a zároveň i ukázku takto pojatého integrovaného vyučování přímo z vyučovací hodiny.
Název v anglickém jazyce
Principles of Creating Language and Reading Tasks for Mathematics Word Problems – Two Subjects, One Problem
Popis výsledku anglicky
Recently, Faculty of Education, Charles University carries out the research whose main objective is to innovate approach to teaching word problems in maths and by linking language, reading and maths strategies to increase success of pupils in solving word problems in maths while developing their language and reading competence. The contribution introduces specific principles of creating language and reading tasks for maths word problem and illustration of such integrated teaching in the lesson.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
121-130
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—