Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PRINCIPY TVORBY JAZYKOVÝCH A ČTENÁŘSKÝCH ÚKOLŮ K MATEMATICKÝM SLOVNÍM ÚLOHÁM - DVA PŘEDMĚTY, JEDEN PROBLÉM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10457037" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10457037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=JRfYjMr5fY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=JRfYjMr5fY</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PRINCIPY TVORBY JAZYKOVÝCH A ČTENÁŘSKÝCH ÚKOLŮ K MATEMATICKÝM SLOVNÍM ÚLOHÁM - DVA PŘEDMĚTY, JEDEN PROBLÉM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současnosti probíhá na Pedagogické fakultě UK výzkum, který si klade za cíl inovovat přístup k výuce slovních úloh v matematice a propojováním jazykových, čtenářských a matematických strategií jednak zvýšit úspěšnost žáků v řešení slovních úloh, jednak zdokonalit jazykovou a čtenářskou gramotnost žáků. Příspěvek představí konkrétní principy tvorby jazykových a čtenářských úkolů k matematickým slovním úlohám a zároveň i ukázku takto pojatého integrovaného vyučování přímo z vyučovací hodiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Principles of Creating Language and Reading Tasks for Mathematics Word Problems – Two Subjects, One Problem

  • Popis výsledku anglicky

    Recently, Faculty of Education, Charles University carries out the research whose main objective is to innovate approach to teaching word problems in maths and by linking language, reading and maths strategies to increase success of pupils in solving word problems in maths while developing their language and reading competence. The contribution introduces specific principles of creating language and reading tasks for maths word problem and illustration of such integrated teaching in the lesson.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    121-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus