Slovní úlohy s odstupňovanou nápovědou: Jedna úloha pro všechny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10474017" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10474017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Kv0qyGVdZH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Kv0qyGVdZH</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slovní úlohy s odstupňovanou nápovědou: Jedna úloha pro všechny
Popis výsledku v původním jazyce
Spolu se zavedením společného vzdělávání nabrala na intenzitě potřeba individualizace a diferenciace výuky. V článku, který vznikl v projektu TA ČR - Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol (2020-2023) bude představena jedna z možností jak v rámci tohoto konceptu pracovat se slovními úlohami. Cílem je, aby všichni žáci mohli řešit stejnou slovní úlohu, ale současně v ní měli adekvátní možnost uspět. A to bez ohledu na svoje stávající schopnosti a dovednosti. Toho se snažíme docílit pomocí vhodně zvolených individualizovaných odstupňovaných nápověd. Text nejprve představí teoretická východiska daného přístupu a následně nabídne dva příklady praktického využití.
Název v anglickém jazyce
Word problems with graded help: one problem for all
Popis výsledku anglicky
Inclusion increases the need for individualization and differentiation of teaching. In the article, which was created in the TAČR project - Support for the integration of mathematical, reading and language literacy among primary school pupils (2020-2023), we offered one idea for teaching of word problems in heterogenous classroom. The text first presents the theoretical basis of the given approach and then offers two examples of practical use.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
74-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—