Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of the CLIL method in teaching mathematics at lower secondary school level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10413095" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10413095 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of the CLIL method in teaching mathematics at lower secondary school level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on Content and Language Integrated Learning (CLIL). The term stands for the teaching of a non-language subject through the medium of a second or foreign language. The teaching has content-oriented and language-oriented goals. The aim of the presented research study was to plan, conduct and evaluate a two-month-long process of using CLIL in mathematics lessons at lower secondary school level. In the teaching experiment, the impact of the connection of mathematics and English language on pupils&apos; motivation and mathematics knowledge was explored. The experimental lessons focused on the topics of ratio, direct and inverse proportion. The main method used in the experiment was action research. Other applied methods were quantitative methods (questionnaires) and qualitative methods (interview and mediated observation). The experiment proved that the implementation did not have any negative impact on pupils&apos; motivation, knowledge and activity in the lessons.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of the CLIL method in teaching mathematics at lower secondary school level

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on Content and Language Integrated Learning (CLIL). The term stands for the teaching of a non-language subject through the medium of a second or foreign language. The teaching has content-oriented and language-oriented goals. The aim of the presented research study was to plan, conduct and evaluate a two-month-long process of using CLIL in mathematics lessons at lower secondary school level. In the teaching experiment, the impact of the connection of mathematics and English language on pupils&apos; motivation and mathematics knowledge was explored. The experimental lessons focused on the topics of ratio, direct and inverse proportion. The main method used in the experiment was action research. Other applied methods were quantitative methods (questionnaires) and qualitative methods (interview and mediated observation). The experiment proved that the implementation did not have any negative impact on pupils&apos; motivation, knowledge and activity in the lessons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 17TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2020 (ERIE 2020)

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    249-254

  • Název nakladatele

    Jiří Fejfar

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800033