Educational Climate in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language in Dynamic and Interactive Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883288" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883288 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/12:43883288
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational Climate in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language in Dynamic and Interactive Environment
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents results of a research study focusing on the analysis, comparison, and description of the educational climate in mathematics lessons presented in a foreign language (English) by the CLIL method in three elementary schools and on the determination of the difference between this educational climate and that in mathematics lessons presented in the pupils' mother tongue (Czech). The aim of the research is to prove the hypothesis that the teaching of mathematics in a foreign language by theCLIL method is evaluated positively by participating pupils, and to repeal if the implementation of the foreign language with the use of an interactive environment in mathematics lessons is meaningful and significantly improves the effectiveness of learning.
Název v anglickém jazyce
Educational Climate in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language in Dynamic and Interactive Environment
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of a research study focusing on the analysis, comparison, and description of the educational climate in mathematics lessons presented in a foreign language (English) by the CLIL method in three elementary schools and on the determination of the difference between this educational climate and that in mathematics lessons presented in the pupils' mother tongue (Czech). The aim of the research is to prove the hypothesis that the teaching of mathematics in a foreign language by theCLIL method is evaluated positively by participating pupils, and to repeal if the implementation of the foreign language with the use of an interactive environment in mathematics lessons is meaningful and significantly improves the effectiveness of learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of I. International Dynamic, Explorative and Active Learning Conference
ISBN
978-605-61893-4-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
131-147
Název nakladatele
University Bayburt, Turkey
Místo vydání
Bayburt, Turkey
Místo konání akce
Bayburt, Turecko
Datum konání akce
2. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—