Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Climate in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language in Dynamic and Interactive Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883288" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883288 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/12:43883288

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Climate in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language in Dynamic and Interactive Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of a research study focusing on the analysis, comparison, and description of the educational climate in mathematics lessons presented in a foreign language (English) by the CLIL method in three elementary schools and on the determination of the difference between this educational climate and that in mathematics lessons presented in the pupils' mother tongue (Czech). The aim of the research is to prove the hypothesis that the teaching of mathematics in a foreign language by theCLIL method is evaluated positively by participating pupils, and to repeal if the implementation of the foreign language with the use of an interactive environment in mathematics lessons is meaningful and significantly improves the effectiveness of learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Climate in Lessons of Mathematics Presented in a Foreign Language in Dynamic and Interactive Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of a research study focusing on the analysis, comparison, and description of the educational climate in mathematics lessons presented in a foreign language (English) by the CLIL method in three elementary schools and on the determination of the difference between this educational climate and that in mathematics lessons presented in the pupils' mother tongue (Czech). The aim of the research is to prove the hypothesis that the teaching of mathematics in a foreign language by theCLIL method is evaluated positively by participating pupils, and to repeal if the implementation of the foreign language with the use of an interactive environment in mathematics lessons is meaningful and significantly improves the effectiveness of learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding of I. International Dynamic, Explorative and Active Learning Conference

  • ISBN

    978-605-61893-4-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    131-147

  • Název nakladatele

    University Bayburt, Turkey

  • Místo vydání

    Bayburt, Turkey

  • Místo konání akce

    Bayburt, Turecko

  • Datum konání akce

    2. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku