Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Foreign Language as Obstacle in the Solving of a Mathematical Problem for Non-CLIL Elementary School Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43886753" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43886753 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/14:43886753

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Foreign Language as Obstacle in the Solving of a Mathematical Problem for Non-CLIL Elementary School Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a piece of research focusing on the role of a foreign language in the solving of a mathematical problem taken from the pilot testing of The Programme for International Student Assessment (PISA) by 15 year old pupils and the differencein academic achievements of CLIL and non-CLIL pupils. The presented research was based on an assessment of didactical tests taken by pupils who have undertaken some mathematics lessons in a foreign language and pupils who have undertaken mathematics lesson only in the mother tongue. The academic achievements of both groups of the pupils are compared with the overall PISA results of Czech pupils from the year 2012. The obtained outcomes of the research were evaluated using suitable statistical methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Language as Obstacle in the Solving of a Mathematical Problem for Non-CLIL Elementary School Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a piece of research focusing on the role of a foreign language in the solving of a mathematical problem taken from the pilot testing of The Programme for International Student Assessment (PISA) by 15 year old pupils and the differencein academic achievements of CLIL and non-CLIL pupils. The presented research was based on an assessment of didactical tests taken by pupils who have undertaken some mathematics lessons in a foreign language and pupils who have undertaken mathematics lesson only in the mother tongue. The academic achievements of both groups of the pupils are compared with the overall PISA results of Czech pupils from the year 2012. The obtained outcomes of the research were evaluated using suitable statistical methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    790-796

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku