Foreign Language as Obstacle in the Solving of a Mathematical Problem for Non-CLIL Elementary School Pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43886753" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43886753 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/14:43886753
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Foreign Language as Obstacle in the Solving of a Mathematical Problem for Non-CLIL Elementary School Pupils
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a piece of research focusing on the role of a foreign language in the solving of a mathematical problem taken from the pilot testing of The Programme for International Student Assessment (PISA) by 15 year old pupils and the differencein academic achievements of CLIL and non-CLIL pupils. The presented research was based on an assessment of didactical tests taken by pupils who have undertaken some mathematics lessons in a foreign language and pupils who have undertaken mathematics lesson only in the mother tongue. The academic achievements of both groups of the pupils are compared with the overall PISA results of Czech pupils from the year 2012. The obtained outcomes of the research were evaluated using suitable statistical methods.
Název v anglickém jazyce
Foreign Language as Obstacle in the Solving of a Mathematical Problem for Non-CLIL Elementary School Pupils
Popis výsledku anglicky
This paper presents a piece of research focusing on the role of a foreign language in the solving of a mathematical problem taken from the pilot testing of The Programme for International Student Assessment (PISA) by 15 year old pupils and the differencein academic achievements of CLIL and non-CLIL pupils. The presented research was based on an assessment of didactical tests taken by pupils who have undertaken some mathematics lessons in a foreign language and pupils who have undertaken mathematics lesson only in the mother tongue. The academic achievements of both groups of the pupils are compared with the overall PISA results of Czech pupils from the year 2012. The obtained outcomes of the research were evaluated using suitable statistical methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
790-796
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—