Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The value of education of Ukrainian and Czech teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589388" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.cz/books/about/Proceedings_of_IAC_2018_in_Budapest.html" target="_blank" >https://books.google.cz/books/about/Proceedings_of_IAC_2018_in_Budapest.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The value of education of Ukrainian and Czech teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the comparison of the value of education of Ukrainian and Czech teachers teaching pupils in the area of secondary education in the Czech Republic and Ukraine. The aim of the research was to find out how teachers - Ukrainians and Czechs perceive the value in their countries and what are the consents, similarities and differences in their attitudes towards education. The target group consists of teachers of Ukrainian nationality teaching in Ukraine and teachers of Czech nationality teaching in the Czech Republic. These are teachers with an average of 20 years&apos; experience teaching at grammar schools, high school and general elementary and secondary school. The research is carried out through a qualitative design using the semi-structured interview method. The contribution is part of a larger research on the issue of value of education among pupils from a different socio-cultural environment, focusing on pupils from Ukraine who are educated in Czech schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The value of education of Ukrainian and Czech teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the comparison of the value of education of Ukrainian and Czech teachers teaching pupils in the area of secondary education in the Czech Republic and Ukraine. The aim of the research was to find out how teachers - Ukrainians and Czechs perceive the value in their countries and what are the consents, similarities and differences in their attitudes towards education. The target group consists of teachers of Ukrainian nationality teaching in Ukraine and teachers of Czech nationality teaching in the Czech Republic. These are teachers with an average of 20 years&apos; experience teaching at grammar schools, high school and general elementary and secondary school. The research is carried out through a qualitative design using the semi-structured interview method. The contribution is part of a larger research on the issue of value of education among pupils from a different socio-cultural environment, focusing on pupils from Ukraine who are educated in Czech schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IAC in Budapest 2018

  • ISBN

    978-80-88203-07-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    39-52

  • Název nakladatele

    Czech Institute of Academid Education z.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Budapest, Hungary

  • Datum konání akce

    17. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku