Education as a Value in the Pregraduate Studies of Education in Ukraine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73602813" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73602813 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journals.euser.org/files/articles/ejed_v3_i3_20/Kobzova.pdf" target="_blank" >http://journals.euser.org/files/articles/ejed_v3_i3_20/Kobzova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education as a Value in the Pregraduate Studies of Education in Ukraine
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the description of the value of education in pregraduate preparation of students of teaching disciplines in Ukraine. The aim of the text is to specify the course of preparation for the profession of teacher in the context of values from the perspective of students of selected pedagogical faculties in Ukraine. The issue of values in the pregraduate preparation of Ukrainian students of teaching is a partial part of the authors' long-term interest in the issue of education and the values of Ukrainian pupils in schools in the Czech Republic. The research is carried out using a mixed QVAN - qval design. A Likert-type scale questionnaire supplemented with semi-closed and open items was chosen as the research tool. The data are analyzed with the predominance of a simple statistical analysis with additional analysis using grounded theory.
Název v anglickém jazyce
Education as a Value in the Pregraduate Studies of Education in Ukraine
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the description of the value of education in pregraduate preparation of students of teaching disciplines in Ukraine. The aim of the text is to specify the course of preparation for the profession of teacher in the context of values from the perspective of students of selected pedagogical faculties in Ukraine. The issue of values in the pregraduate preparation of Ukrainian students of teaching is a partial part of the authors' long-term interest in the issue of education and the values of Ukrainian pupils in schools in the Czech Republic. The research is carried out using a mixed QVAN - qval design. A Likert-type scale questionnaire supplemented with semi-closed and open items was chosen as the research tool. The data are analyzed with the predominance of a simple statistical analysis with additional analysis using grounded theory.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Education
ISSN
2601-8616
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
BE - Belgické království
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
72-83
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—