Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education as a Value in the Pregraduate Studies of Education in Ukraine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73602813" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73602813 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journals.euser.org/files/articles/ejed_v3_i3_20/Kobzova.pdf" target="_blank" >http://journals.euser.org/files/articles/ejed_v3_i3_20/Kobzova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education as a Value in the Pregraduate Studies of Education in Ukraine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the description of the value of education in pregraduate preparation of students of teaching disciplines in Ukraine. The aim of the text is to specify the course of preparation for the profession of teacher in the context of values from the perspective of students of selected pedagogical faculties in Ukraine. The issue of values in the pregraduate preparation of Ukrainian students of teaching is a partial part of the authors&apos; long-term interest in the issue of education and the values of Ukrainian pupils in schools in the Czech Republic. The research is carried out using a mixed QVAN - qval design. A Likert-type scale questionnaire supplemented with semi-closed and open items was chosen as the research tool. The data are analyzed with the predominance of a simple statistical analysis with additional analysis using grounded theory.

  • Název v anglickém jazyce

    Education as a Value in the Pregraduate Studies of Education in Ukraine

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the description of the value of education in pregraduate preparation of students of teaching disciplines in Ukraine. The aim of the text is to specify the course of preparation for the profession of teacher in the context of values from the perspective of students of selected pedagogical faculties in Ukraine. The issue of values in the pregraduate preparation of Ukrainian students of teaching is a partial part of the authors&apos; long-term interest in the issue of education and the values of Ukrainian pupils in schools in the Czech Republic. The research is carried out using a mixed QVAN - qval design. A Likert-type scale questionnaire supplemented with semi-closed and open items was chosen as the research tool. The data are analyzed with the predominance of a simple statistical analysis with additional analysis using grounded theory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Education

  • ISSN

    2601-8616

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    72-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus