Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the Social Context of Self-directed Learning in the Contemporary Workplace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10478950" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10478950 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4-dZaEEKU9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4-dZaEEKU9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2023-0122" target="_blank" >10.1515/humaff-2023-0122</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the Social Context of Self-directed Learning in the Contemporary Workplace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The evolving landscape of workforce learning underscores the increasing importance of self-directed learning (SDL) within business organizations. SDL shifts the learning responsibility to learners themselves, requiring self-control, self-management, and autonomous motivation. Despite its numerous benefits for both business organizations and workers, it is challenged by the varying degrees of workers&apos; individual self-direction. This literature review aims to articulate the significance of social context - the support from leaders and peers - in facilitating workers&apos; SDL. It highlights leader autonomy support as the key factor of fostering workers&apos; autonomous motivation in SDL. Moreover, it examines the role of learner-peer interactions, including help, feedback, and information seeking, as specific aspects of peer support. These interactions further facilitate positive attitudes towards SDL and advance problem-solving, potentially leading to collaborative learning. The literature review is concluded by outlining possible future research directions.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the Social Context of Self-directed Learning in the Contemporary Workplace

  • Popis výsledku anglicky

    The evolving landscape of workforce learning underscores the increasing importance of self-directed learning (SDL) within business organizations. SDL shifts the learning responsibility to learners themselves, requiring self-control, self-management, and autonomous motivation. Despite its numerous benefits for both business organizations and workers, it is challenged by the varying degrees of workers&apos; individual self-direction. This literature review aims to articulate the significance of social context - the support from leaders and peers - in facilitating workers&apos; SDL. It highlights leader autonomy support as the key factor of fostering workers&apos; autonomous motivation in SDL. Moreover, it examines the role of learner-peer interactions, including help, feedback, and information seeking, as specific aspects of peer support. These interactions further facilitate positive attitudes towards SDL and advance problem-solving, potentially leading to collaborative learning. The literature review is concluded by outlining possible future research directions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Affairs

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

    1337-401X

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    295-310

  • Kód UT WoS článku

    001190437300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85189176095