Self- and peer assessment as a way to enhance learners' resilience
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73628327" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73628327 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9215/" target="_blank" >https://eprints.oa.edu.ua/id/eprint/9215/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self- and peer assessment as a way to enhance learners' resilience
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses the relationship between developing learners’ self- and peer assessment skills and their resilience. It introduces the basic concepts of self-regulated and active learning and suggests the technique of “medals and missions” as a suitableform of self- and peer assessment to enhance learners’ resilience.
Název v anglickém jazyce
Self- and peer assessment as a way to enhance learners' resilience
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the relationship between developing learners’ self- and peer assessment skills and their resilience. It introduces the basic concepts of self-regulated and active learning and suggests the technique of “medals and missions” as a suitableform of self- and peer assessment to enhance learners’ resilience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Training of specialists in the field of psychological and pedagogical education of children through the prism of adaptation to emergencies: resilience approach
ISBN
978-617-8041-24-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
69-73
Název nakladatele
Publishing House of the National University of Ostroh Academy
Místo vydání
Ostroh
Místo konání akce
National University of Ostroh Academy
Datum konání akce
15. 2. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—