Supporting learner independence through peer correction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73592592" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73592592 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Supporting learner independence through peer correction
Popis výsledku v původním jazyce
Any assessment should encourage learners to continue learning, to try and improve their language proficiency. Self-reflection is an important learning strategy, especially valuable with advanced language learners, who need to be encouraged to further develop their learner independence. Learning from the mistakes of others through peer correction can help learners become aware of their own mistakes. The study aims to examine to what extent learners, final-year bachelor students of English, are able to recognise and correct errors in written texts created by their classmates. Types of errors that students are able to identify, that they tend to overlook and those they tend to correct inadequately are analysed.
Název v anglickém jazyce
Supporting learner independence through peer correction
Popis výsledku anglicky
Any assessment should encourage learners to continue learning, to try and improve their language proficiency. Self-reflection is an important learning strategy, especially valuable with advanced language learners, who need to be encouraged to further develop their learner independence. Learning from the mistakes of others through peer correction can help learners become aware of their own mistakes. The study aims to examine to what extent learners, final-year bachelor students of English, are able to recognise and correct errors in written texts created by their classmates. Types of errors that students are able to identify, that they tend to overlook and those they tend to correct inadequately are analysed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderné jazyky v súčasnej Európe
ISBN
978-80-558-1359-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
14-22
Název nakladatele
Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
15. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—