Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supporting learner independence through peer correction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73592592" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73592592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supporting learner independence through peer correction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Any assessment should encourage learners to continue learning, to try and improve their language proficiency. Self-reflection is an important learning strategy, especially valuable with advanced language learners, who need to be encouraged to further develop their learner independence. Learning from the mistakes of others through peer correction can help learners become aware of their own mistakes. The study aims to examine to what extent learners, final-year bachelor students of English, are able to recognise and correct errors in written texts created by their classmates. Types of errors that students are able to identify, that they tend to overlook and those they tend to correct inadequately are analysed.

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting learner independence through peer correction

  • Popis výsledku anglicky

    Any assessment should encourage learners to continue learning, to try and improve their language proficiency. Self-reflection is an important learning strategy, especially valuable with advanced language learners, who need to be encouraged to further develop their learner independence. Learning from the mistakes of others through peer correction can help learners become aware of their own mistakes. The study aims to examine to what extent learners, final-year bachelor students of English, are able to recognise and correct errors in written texts created by their classmates. Types of errors that students are able to identify, that they tend to overlook and those they tend to correct inadequately are analysed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Moderné jazyky v súčasnej Európe

  • ISBN

    978-80-558-1359-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    14-22

  • Název nakladatele

    Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    15. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku