Czenglish: A Challenge for Corpus-Based Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00310619" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00310619 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czenglish: A Challenge for Corpus-Based Practice
Popis výsledku v původním jazyce
One of the most typical phenomena in second/foreign language acquisition is negative transfer, known as interference, which is a negative influence of the learner’s first language (L1) on the second/foreign language (L2) they learn. The paper explores effective ways to use corpus-based activities in the English classroom with respect to typical mistakes Czech learners of English make. Its objective is to analyse six representative examples of systematic errors and present in-class practice which would lead to their elimination. Although in-class use of corpora might still be seen as a challenging task, both for students and teachers, the paper shows the beneficial effect on the increase of critical understanding of L2 and the learners’ motivation to deal with their mistakes.
Název v anglickém jazyce
Czenglish: A Challenge for Corpus-Based Practice
Popis výsledku anglicky
One of the most typical phenomena in second/foreign language acquisition is negative transfer, known as interference, which is a negative influence of the learner’s first language (L1) on the second/foreign language (L2) they learn. The paper explores effective ways to use corpus-based activities in the English classroom with respect to typical mistakes Czech learners of English make. Its objective is to analyse six representative examples of systematic errors and present in-class practice which would lead to their elimination. Although in-class use of corpora might still be seen as a challenging task, both for students and teachers, the paper shows the beneficial effect on the increase of critical understanding of L2 and the learners’ motivation to deal with their mistakes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ELT Revisited: Some Theoretical and Practical Perspectives
ISBN
978-1-4438-9527-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
73-83
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle upon Tyne
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
19. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—