Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czenglish: A Challenge for Corpus-Based Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00310619" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00310619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czenglish: A Challenge for Corpus-Based Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the most typical phenomena in second/foreign language acquisition is negative transfer, known as interference, which is a negative influence of the learner’s first language (L1) on the second/foreign language (L2) they learn. The paper explores effective ways to use corpus-based activities in the English classroom with respect to typical mistakes Czech learners of English make. Its objective is to analyse six representative examples of systematic errors and present in-class practice which would lead to their elimination. Although in-class use of corpora might still be seen as a challenging task, both for students and teachers, the paper shows the beneficial effect on the increase of critical understanding of L2 and the learners’ motivation to deal with their mistakes.

  • Název v anglickém jazyce

    Czenglish: A Challenge for Corpus-Based Practice

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most typical phenomena in second/foreign language acquisition is negative transfer, known as interference, which is a negative influence of the learner’s first language (L1) on the second/foreign language (L2) they learn. The paper explores effective ways to use corpus-based activities in the English classroom with respect to typical mistakes Czech learners of English make. Its objective is to analyse six representative examples of systematic errors and present in-class practice which would lead to their elimination. Although in-class use of corpora might still be seen as a challenging task, both for students and teachers, the paper shows the beneficial effect on the increase of critical understanding of L2 and the learners’ motivation to deal with their mistakes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ELT Revisited: Some Theoretical and Practical Perspectives

  • ISBN

    978-1-4438-9527-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    73-83

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    19. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku