Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Syntactic Deviations and Mistakes in Learners' Spoken English Language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F12%3A39895036" target="_blank" >RIV/00216275:25210/12:39895036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Syntactic Deviations and Mistakes in Learners' Spoken English Language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents findings on the language produced by English language learners when starting the programme, Teaching English as a Foreign Language (TEFL). About forty students were interviewed at the beginning of the first year of their university studies as a part of the course of language development. These interviews were then transcribed. The analysis of the corpus, consisting of oral and written versions of each interview, is focused mainly on the use of typically spoken structures, learners' frequent grammatical mistakes in relation to the structure of the English sentence, the complexity of their expressions and the potential negative influence of their first language, i.e. Czech. The findings are assessed in the context of second and foreign language acquisition, with emphasis on linguistics, specifically some typical features of spoken language grammar.

  • Název v anglickém jazyce

    Syntactic Deviations and Mistakes in Learners' Spoken English Language

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents findings on the language produced by English language learners when starting the programme, Teaching English as a Foreign Language (TEFL). About forty students were interviewed at the beginning of the first year of their university studies as a part of the course of language development. These interviews were then transcribed. The analysis of the corpus, consisting of oral and written versions of each interview, is focused mainly on the use of typically spoken structures, learners' frequent grammatical mistakes in relation to the structure of the English sentence, the complexity of their expressions and the potential negative influence of their first language, i.e. Czech. The findings are assessed in the context of second and foreign language acquisition, with emphasis on linguistics, specifically some typical features of spoken language grammar.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Theories and practices

  • ISBN

    978-80-7454-191-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    223-232

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    7. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000310174300020