Syntactic Deviations and Mistakes in Learners' Spoken English Language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F12%3A39895036" target="_blank" >RIV/00216275:25210/12:39895036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Syntactic Deviations and Mistakes in Learners' Spoken English Language
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents findings on the language produced by English language learners when starting the programme, Teaching English as a Foreign Language (TEFL). About forty students were interviewed at the beginning of the first year of their university studies as a part of the course of language development. These interviews were then transcribed. The analysis of the corpus, consisting of oral and written versions of each interview, is focused mainly on the use of typically spoken structures, learners' frequent grammatical mistakes in relation to the structure of the English sentence, the complexity of their expressions and the potential negative influence of their first language, i.e. Czech. The findings are assessed in the context of second and foreign language acquisition, with emphasis on linguistics, specifically some typical features of spoken language grammar.
Název v anglickém jazyce
Syntactic Deviations and Mistakes in Learners' Spoken English Language
Popis výsledku anglicky
This paper presents findings on the language produced by English language learners when starting the programme, Teaching English as a Foreign Language (TEFL). About forty students were interviewed at the beginning of the first year of their university studies as a part of the course of language development. These interviews were then transcribed. The analysis of the corpus, consisting of oral and written versions of each interview, is focused mainly on the use of typically spoken structures, learners' frequent grammatical mistakes in relation to the structure of the English sentence, the complexity of their expressions and the potential negative influence of their first language, i.e. Czech. The findings are assessed in the context of second and foreign language acquisition, with emphasis on linguistics, specifically some typical features of spoken language grammar.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theories and practices
ISBN
978-80-7454-191-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
223-232
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
7. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000310174300020