Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of English Pragmatic Markers by Learners of English from Different Linguacultural Backgrounds

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3A8PR6H62T" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:8PR6H62T - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85193787429&doi=10.1163%2f26660393-bja10120&partnerID=40&md5=7fc137e4035ce03649827c860fd4e524" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85193787429&doi=10.1163%2f26660393-bja10120&partnerID=40&md5=7fc137e4035ce03649827c860fd4e524</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/26660393-bja10120" target="_blank" >10.1163/26660393-bja10120</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of English Pragmatic Markers by Learners of English from Different Linguacultural Backgrounds

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study compared the uses of the textual and interpersonal functions of English pragmatic markers (pms) by learners of English as a foreign language (efl) from three different linguacultural backgrounds in two spoken genres. Thirty Chinese, 30 Thai and 30 Indonesian efl learners were recruited to participate in semi-structured interviews and dyadic conversations. Significant differences in the ways in which the participants used textual and interpersonal functions in the two spoken genres were found, whereas there were significant differences in the use of textual functions by speakers from different linguacultural backgrounds. The spoken genres and the linguacultural backgrounds mainly affected the more frequently used functions, and had no effect on the functions that were used less frequently. Furthermore, the spoken genre had a greater effect on the different uses of the functions of English pms than did the linguacultural backgrounds. © ZHAOYI PAN, 2024.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of English Pragmatic Markers by Learners of English from Different Linguacultural Backgrounds

  • Popis výsledku anglicky

    This study compared the uses of the textual and interpersonal functions of English pragmatic markers (pms) by learners of English as a foreign language (efl) from three different linguacultural backgrounds in two spoken genres. Thirty Chinese, 30 Thai and 30 Indonesian efl learners were recruited to participate in semi-structured interviews and dyadic conversations. Significant differences in the ways in which the participants used textual and interpersonal functions in the two spoken genres were found, whereas there were significant differences in the use of textual functions by speakers from different linguacultural backgrounds. The spoken genres and the linguacultural backgrounds mainly affected the more frequently used functions, and had no effect on the functions that were used less frequently. Furthermore, the spoken genre had a greater effect on the different uses of the functions of English pms than did the linguacultural backgrounds. © ZHAOYI PAN, 2024.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Contrastive Pragmatics

  • ISSN

    26660385

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    1-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85193787429