Investigating L2 English preposition use by Czech university students : A learner corpus study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00131353" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00131353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dokumenty.osu.cz/ff/journals/ostravajournal/15-1/OJEP_23-1_Neumanova.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/ff/journals/ostravajournal/15-1/OJEP_23-1_Neumanova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15452/OJoEP.2023.15.0006" target="_blank" >10.15452/OJoEP.2023.15.0006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigating L2 English preposition use by Czech university students : A learner corpus study
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the use of prepositions in the L2 English speech production of L1 speakers of Czech. The data is sourced from a spoken corpus comprising forty c.15-minute interviews. L2 English preposition use was studied by means of potential occasion analysis, and the results show that prepositions pose a challenge to EFL learners. Careful scrutiny of the data revealed an increasing tendency toward preposition accuracy in speech across proficiency levels A2 to B2. Moreover, it is hypothesized that the participants’ incorrect EFL preposition selection is influenced by their L1 knowledge.
Název v anglickém jazyce
Investigating L2 English preposition use by Czech university students : A learner corpus study
Popis výsledku anglicky
This paper examines the use of prepositions in the L2 English speech production of L1 speakers of Czech. The data is sourced from a spoken corpus comprising forty c.15-minute interviews. L2 English preposition use was studied by means of potential occasion analysis, and the results show that prepositions pose a challenge to EFL learners. Careful scrutiny of the data revealed an increasing tendency toward preposition accuracy in speech across proficiency levels A2 to B2. Moreover, it is hypothesized that the participants’ incorrect EFL preposition selection is influenced by their L1 knowledge.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ostrava Journal of English Philology
ISSN
1803-8174
e-ISSN
2571-0257
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
93-119
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85166008346