Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating L2 English preposition use by Czech university students : A learner corpus study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00131353" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00131353 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dokumenty.osu.cz/ff/journals/ostravajournal/15-1/OJEP_23-1_Neumanova.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/ff/journals/ostravajournal/15-1/OJEP_23-1_Neumanova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15452/OJoEP.2023.15.0006" target="_blank" >10.15452/OJoEP.2023.15.0006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating L2 English preposition use by Czech university students : A learner corpus study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the use of prepositions in the L2 English speech production of L1 speakers of Czech. The data is sourced from a spoken corpus comprising forty c.15-minute interviews. L2 English preposition use was studied by means of potential occasion analysis, and the results show that prepositions pose a challenge to EFL learners. Careful scrutiny of the data revealed an increasing tendency toward preposition accuracy in speech across proficiency levels A2 to B2. Moreover, it is hypothesized that the participants’ incorrect EFL preposition selection is influenced by their L1 knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating L2 English preposition use by Czech university students : A learner corpus study

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the use of prepositions in the L2 English speech production of L1 speakers of Czech. The data is sourced from a spoken corpus comprising forty c.15-minute interviews. L2 English preposition use was studied by means of potential occasion analysis, and the results show that prepositions pose a challenge to EFL learners. Careful scrutiny of the data revealed an increasing tendency toward preposition accuracy in speech across proficiency levels A2 to B2. Moreover, it is hypothesized that the participants’ incorrect EFL preposition selection is influenced by their L1 knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostrava Journal of English Philology

  • ISSN

    1803-8174

  • e-ISSN

    2571-0257

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    93-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85166008346