Shakespeare in L1 and/or in L2: to read or not to read a translation in the EFL classroom.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F16%3A43929418" target="_blank" >RIV/49777513:23330/16:43929418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Shakespeare in L1 and/or in L2: to read or not to read a translation in the EFL classroom.
Popis výsledku v původním jazyce
Using the example of William Shakespeare, as one of the undoubtedly prominent figures of English literature included in probably any English literary canon, the present paper aims to explore the field of the optimal use of L2 literature in the foreign language classroom focusing on one of its less discussed aspects, i.e. L1 and/vs. L2 reading. The paper discusses the differences as well as similarities of reading in L1 and L2, suggests its potential and possible use in the EFL classroom and addresses also a related, but still rather challenging question of translation use in the FL classroom.
Název v anglickém jazyce
Shakespeare in L1 and/or in L2: to read or not to read a translation in the EFL classroom.
Popis výsledku anglicky
Using the example of William Shakespeare, as one of the undoubtedly prominent figures of English literature included in probably any English literary canon, the present paper aims to explore the field of the optimal use of L2 literature in the foreign language classroom focusing on one of its less discussed aspects, i.e. L1 and/vs. L2 reading. The paper discusses the differences as well as similarities of reading in L1 and L2, suggests its potential and possible use in the EFL classroom and addresses also a related, but still rather challenging question of translation use in the FL classroom.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hradec Králové Journal of Anglophone Studies
ISSN
2336-3347
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
127-134
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—