Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English Acquisition and Corpora Building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900948" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English Acquisition and Corpora Building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The conference was organised within the framework of the Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education project. Researchers from the Czech Republic and from abroad gathered to share findings of their researchinto second language acquisition and corpora building. Two plenary speeches addressed the following topics: internal factors in foreign language learning and spoken learner corpora. Subsequent presentations were divided into the following sections: Internal factors in SLA and classroom SLA, Non-native academic discourse, Syntactic features of learner language, Classroom SLA, Learners' interaction in English, and Language differences.

  • Název v anglickém jazyce

    English Acquisition and Corpora Building

  • Popis výsledku anglicky

    The conference was organised within the framework of the Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education project. Researchers from the Czech Republic and from abroad gathered to share findings of their researchinto second language acquisition and corpora building. Two plenary speeches addressed the following topics: internal factors in foreign language learning and spoken learner corpora. Subsequent presentations were divided into the following sections: Internal factors in SLA and classroom SLA, Non-native academic discourse, Syntactic features of learner language, Classroom SLA, Learners' interaction in English, and Language differences.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-25982S" target="_blank" >GA13-25982S: Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    45

  • Počet zahraničních účastníků

    8

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce