Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Foreign language learners acquire L2 phonetic detail: Goose and Foot fronting in non-native English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73586041" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73586041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1515/rela-2017-0022" target="_blank" >https://doi.org/10.1515/rela-2017-0022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/rela-2017-0022" target="_blank" >10.1515/rela-2017-0022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Foreign language learners acquire L2 phonetic detail: Goose and Foot fronting in non-native English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Whether late learners discern fine phonetic detail in second-language (L2) input, form new phonetic categories, and realize them accurately remains a relevant question in L2 phonology, especially for foreign-language (FL) learning characterized by limited exposure to interactional native input. Our study focuses on advanced Czech learners’ production of the L2 English vowels GOOSE and FOOT. While English /u/ and /ʊ/ have been undergoing fronting, their Czech equivalents, /uː/ and /u/, are fully back. We show that although the spectral differentiation of /u/-/ʊ/ is smaller in the learners’ than in native speech, the vowels being contrasted primarily in length, even FL learners can shift their L2 sound categories towards native-like targets, or in this case, produce English /u/-/ʊ/ as fronted.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign language learners acquire L2 phonetic detail: Goose and Foot fronting in non-native English

  • Popis výsledku anglicky

    Whether late learners discern fine phonetic detail in second-language (L2) input, form new phonetic categories, and realize them accurately remains a relevant question in L2 phonology, especially for foreign-language (FL) learning characterized by limited exposure to interactional native input. Our study focuses on advanced Czech learners’ production of the L2 English vowels GOOSE and FOOT. While English /u/ and /ʊ/ have been undergoing fronting, their Czech equivalents, /uː/ and /u/, are fully back. We show that although the spectral differentiation of /u/-/ʊ/ is smaller in the learners’ than in native speech, the vowels being contrasted primarily in length, even FL learners can shift their L2 sound categories towards native-like targets, or in this case, produce English /u/-/ʊ/ as fronted.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Language

  • ISSN

    1731-7533

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    385-403

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85042064250