Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fronting of the GOOSE vowel in Czech Learners' English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73590806" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73590806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://conference.uaa.utb.cz/tp2016/FromTheoryToPractice2016.pdf" target="_blank" >http://conference.uaa.utb.cz/tp2016/FromTheoryToPractice2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fronting of the GOOSE vowel in Czech Learners' English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores pronunciation of the English high back vowel /u/ in speech of advanced Czech learners of English as a foreign language. While in standard southern British English, /u/ has undergone fronting, its closest equivalent vowel in Czech, long vowel /uː/ is fully back. F2 measurements of learners’ vowels show that they had learned to produce fronted /u/’s in English despite arguably limited exposure to native interactional input and changeable native speaker models. A comparison of the learners’ productions of /u/ elicited when they spoke only in English with when they used both English and Czech within a single utterance revealed within-category shifts in realization of /u/: When the learners had to switch from Czech to English, their pronunciation of English /u/ was more Czech-like, showing slightly less fronting.

  • Název v anglickém jazyce

    Fronting of the GOOSE vowel in Czech Learners' English

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores pronunciation of the English high back vowel /u/ in speech of advanced Czech learners of English as a foreign language. While in standard southern British English, /u/ has undergone fronting, its closest equivalent vowel in Czech, long vowel /uː/ is fully back. F2 measurements of learners’ vowels show that they had learned to produce fronted /u/’s in English despite arguably limited exposure to native interactional input and changeable native speaker models. A comparison of the learners’ productions of /u/ elicited when they spoke only in English with when they used both English and Czech within a single utterance revealed within-category shifts in realization of /u/: When the learners had to switch from Czech to English, their pronunciation of English /u/ was more Czech-like, showing slightly less fronting.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    From Theory to Practice 2016, Proceedings of the Eighth International Conference on Anglophone Studies

  • ISBN

    978-80-7454-756-0

  • ISSN

    1805-9899

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    47-57

  • Název nakladatele

    Tomáš Baťa University in Zlín

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Tomáš Baťa Univerzity in Zlín, Czech Republic

  • Datum konání akce

    8. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku