Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Context Interrupted: Samuel Beckett in Czech Between 1964-1996 and Jan Nebeský's Endgame (1996)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10483251" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10483251 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mmkqehB04a" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mmkqehB04a</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/sd-2024-0017" target="_blank" >10.31577/sd-2024-0017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Context Interrupted: Samuel Beckett in Czech Between 1964-1996 and Jan Nebeský's Endgame (1996)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of the study is the 1996 production of Samuel Beckett&apos;s Endgame, directed by Jan Nebeský. The study attempts to reconstruct the interrupted context regarding Beckett&apos;s reception in the Czech environment. The first part situates Samuel Beckett within the Czech theatre and culture, particularly his Waiting for Godot. The second part looks at productions of the play between 1964 and 1991. The last part presents Jan Nebesky&apos;s production and his approach to the text, which he often intersperses with other textual fragments through which he reveals the interpretative layers of text. In Endgame, he explores the theme of salvation.

  • Název v anglickém jazyce

    Context Interrupted: Samuel Beckett in Czech Between 1964-1996 and Jan Nebeský's Endgame (1996)

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of the study is the 1996 production of Samuel Beckett&apos;s Endgame, directed by Jan Nebeský. The study attempts to reconstruct the interrupted context regarding Beckett&apos;s reception in the Czech environment. The first part situates Samuel Beckett within the Czech theatre and culture, particularly his Waiting for Godot. The second part looks at productions of the play between 1964 and 1991. The last part presents Jan Nebesky&apos;s production and his approach to the text, which he often intersperses with other textual fragments through which he reveals the interpretative layers of text. In Endgame, he explores the theme of salvation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovenské Divadlo

  • ISSN

    0037-699X

  • e-ISSN

    1336-8605

  • Svazek periodika

    72

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    201-219

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85214491981