Context Interrupted: Samuel Beckett in Czech Between 1964-1996 and Jan Nebeský's Endgame (1996)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10483251" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10483251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mmkqehB04a" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mmkqehB04a</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31577/sd-2024-0017" target="_blank" >10.31577/sd-2024-0017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Context Interrupted: Samuel Beckett in Czech Between 1964-1996 and Jan Nebeský's Endgame (1996)
Popis výsledku v původním jazyce
The focus of the study is the 1996 production of Samuel Beckett's Endgame, directed by Jan Nebeský. The study attempts to reconstruct the interrupted context regarding Beckett's reception in the Czech environment. The first part situates Samuel Beckett within the Czech theatre and culture, particularly his Waiting for Godot. The second part looks at productions of the play between 1964 and 1991. The last part presents Jan Nebesky's production and his approach to the text, which he often intersperses with other textual fragments through which he reveals the interpretative layers of text. In Endgame, he explores the theme of salvation.
Název v anglickém jazyce
Context Interrupted: Samuel Beckett in Czech Between 1964-1996 and Jan Nebeský's Endgame (1996)
Popis výsledku anglicky
The focus of the study is the 1996 production of Samuel Beckett's Endgame, directed by Jan Nebeský. The study attempts to reconstruct the interrupted context regarding Beckett's reception in the Czech environment. The first part situates Samuel Beckett within the Czech theatre and culture, particularly his Waiting for Godot. The second part looks at productions of the play between 1964 and 1991. The last part presents Jan Nebesky's production and his approach to the text, which he often intersperses with other textual fragments through which he reveals the interpretative layers of text. In Endgame, he explores the theme of salvation.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slovenské Divadlo
ISSN
0037-699X
e-ISSN
1336-8605
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
201-219
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85214491981